خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

صداوسیما در رابطه با پسماند کم‌کاری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۹۳۳

استاندار تهران از کم‌کاری صدا و سیما در رابطه با پسماند و حساس‌کردن مردم نسبت به آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مقیمی استاندار تهران در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه در استان تهران روستاهای کمی وجود دارد اما جمعیت آنها بالاست، گفت: نمی‌توانیم ارتباط تهران و شهرهای اطراف آن را قطع کنیم و میان آنها تفکیک قائل شویم. در گذشته طرح مجموعه شهری تهران که ارتباط میان تهران و شهرهای اطراف و روستاها را شامل می‌شد ابلاغ شد اما به مرحله اجرا درنیامد.

وی ادامه داد: براساس طرح مجموعه شهری استان تهران برای کل استان یک مدیریت واحد تعریف شده بود و یکی از مهمترین محدودیت‌های طرح بحث تقسیم منابع آبی بود اما اجرایی نشد.

وی در واکنش به اظهارات هاشمی در رابطه با عدم تفویض اختیارات شورا از سوی دولت گفت: اینطور نیست که دولت نخواسته اختیارات را تفویض کند اما مساله به قانون اساسی برمی‌گردد چراکه مجلس نمی‌تواند از شهرداری سوال بپرسد و فقط باید از وزرا سوال بپرسد و وزرا باید به مجلس پاسخگو باشد.

استاندار تهران در ادامه با پس از شنیدن گزارش اداره محیط زیست در خصوص پسماند گفت:‌ درباره این معضل باید به شدت کار فرهنگی شود تا بتوان کاری کرد تا خانواده‌ها پسماند را در منزل تفکیک کنند. در این راستا هم هزینه شهرداری کم شده و هم دیگر شاهد زباله‌گردی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: نمی‌دانیم چرا صداوسیما در این زمینه کم‌کاری می‌کند باید وقت بیشتری گذاشته و مردم را در رابطه با تفکیک از مبدأ حساس‌تر کند. در جلسه امروز تکلیف این بحران را مشخص کرده و برای شهرداری سقف زمانی تعیین کنیم تا در این رابطه برنامه‌ای ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز