خبرگزاری کار ایران

ایلنا از وضعیت قیمت لوازم التحریر گزارش می‌دهد؛

بازار لوازم التحریر در دست لاکچری‌ها و افزایش هیجانی قیمت‌ها/ کاغذ متهم اول گرانی نوشت افزارها

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۰۰۲

اگرچه کمتر از سه هفته تا بازگشایی مدارس فرصت باقی است و خرید لوازم التحریر به عنوان یکی از دغدغه های خانواده دانش آموزان تبدیل شده، اما با گذری در بازار لوازم تحریر متوجه می شویم که قیمت برخی اقلام لوازم التحریر پس از افزایش قیمتی که در بازار کاغذ رخ داد، به صورت هیجانی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین ماه تابستان و در آستانه سال تحصیلی جدید، روزهای پرفروش لوازم التحریر و نوشت افزار دوباره روی کار آمد، اما بازار لوازم التحریر امسال متفاوت تر از سال های گذشته است. افزایش قیمت ها بارزترین تفاوت بازار لوازم التحریر امسال است که در طیف گسترده این بازار از کیف و جامدادی تا دفتر و خودکار را شامل می شود.

گزارش میدانی ایلنا از فروش لوازم التحریر در سطح شهر گویای این موضوع است.

(رضایی) یکی از خریداران وسایل مدرسه است که با مقایسه قیمت ها نسبت به سال گذشته می‌گوید: قیمت ها نسبت به پارسال چند برابر شده و حتی بی کیفیت ترین وسایل هم گران شده است.

وی می گوید: خودکار، مداد و دفتر، اقلام ضروری هر دانش آموزی است که قیمت آن نسبت به سال گذشته چند برابر شده است. به گفته رضایی امسال به سختی می شود حتی وسایل ضروری را به صورت محدود تهیه کرد؛ مثلا قیمت یک مداد "اتد" ۵ هزار تومانی الان بیشتر از ۲۵ هزار تومان شده است!!

افزایش قیمت در لوازم التحریر تولید داخل و وارداتی

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و کتابفروشان شیراز در خصوص قیمت و بازار لوازم التحریر در سطح شهر شیراز می‌گوید: بیش از ۴۰۰ فروشگاه در سطح شهر فروش لوازم التحریر دارند که در طول سال اقلام مورد نیاز را ارائه می دهند.

محمد علی زعفرانی در خصوص قیمت انواع نوشت افزار به ایلنا می گوید: از آنجا که لوازم التحریر تقسیم بندی و تولید داخلی و خارجی دارد، به طور کلی در هر دو حالت افزایش قیمت داشته ایم.

به گفته وی، بسیاری از لوازم التحریرها وارداتی است و بخشی هم که وارداتی نیست مواد اولیه آن وارداتی است که در نتیجه با تحریم ها و قیمت ارز نسبت به سال قبل افزایش قیمت در بخش لوازم التحریر داریم.

زعفرانی با بیان اینکه عمدتاً لوازم تحریر پایه وارداتی دارد، عنوان می کند: اگر هم این اقلام تولید داخل باشد مواد اولیه به صورت وارداتی است، به ویژه در دفترسازی؛ و به دلیل وارداتی بودن کاغذ، این موضوع بیشتر به چشم می خورد.

بازار لوازم التحریر در دست لاکچری‌ها و افزایش هیجانی قیمت‌ها/ کاغذ متهم اول گرانی نوشت افزارها

لوازم التحریر ایرانی- اسلامی جایگزین لوازم التحریر لاکچری 

درحالی قیمت لوازم التحریر افزایش چند برابری داشته است که در این بین لوازم التحریر "لاکچری" با قیمت چند برابری نسبت به دیگر لوازم بازار فروش این محصول را در برگرفته است.

زعفرانی پیرامون توزیع و خرید لوازم التحریر لاکچری می گوید: در خصوص واردات لوازم التحریر لوکس اخیرا پویشی به وجود آمده است که شهروندان از دفاتر و جامدادی با نمادهای ایرانی - اسلامی خریداری کنند و تولید کنندگان نیز چنین طرح هایی را تولید می‌کنند که کیفیت خوبی هم دارد. به گفته وی، این نمادها برای جامعه جدید و در عین حال زیبایی دارد که جایگزین نمادهایی مانند باربی و ... می‌شود.

زعفرانی با بیان اینکه در مجموع قیمت لوازم التحریر تحت تاثیر گرانی ها و تحریم های ارزی است، عنوان می کند: با توجه به گران شدن کاغذ، کاغذ با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی مبادله شد و در حد نیاز و حتی اضافه خواهیم داشت.

 توزیع دفاتر دانش آموزی با قیمت مناسب

وی با بیان اینکه توزیع دفاتری که با عنوان دولتی و تعاونی اعلام شده است به این صورت وجود ندارد، خاطرنشان می کند: این دفاتر تحت عنوان دفاتر دانش آموزی به صورت چاپ و طراحی ساده هستند که از کیفیت خوب برخوردار و نسبت به دفاتر فانتزی و سیمی که وارداتی هستند قیمت کمتری دارند. به گفته زعفرانی، دفاتر دانش آموزی در همه مراکز عرضه می‌شود.

وی تاکید می کند که دانش آموزان و دانشجویان قبل از شروع سال تحصیلی خرید کنند که با دقت بیشتر و قیمت منطقی و مناسب‌تر خریداری داشته باشند.

 توزیع کتب درسی اول متوسطه توسط ۲۰۰ عامل توزیع در شیراز

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر و کتابفروشان شیراز همچنین پیرامون توزیع کتب درسی می گوید: کتاب های دوره اول متوسطه و پایه هفتم در روزهای هشتم و نهم شهریور توزیع میشود و دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره دوم متوسطه باید کتب درسی خود را از طریق مدارس و یا سایت آموزش و پرورش دریافت کنند.

وی می افزاید: بهای اعلامی بدون احتساب هزینههای جانبی همچون نایلون و منگنه کتاب است و تنها خرید کتاب را شامل میشود.

 افزایش ۸ درصدی قیمت کتب درسی نسبت به پارسال

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و کتابفروشان شیراز با بیان اینکه قیمت کتب درسی نسبت به پارسال تنها  ۸ درصد افزایش قیمت داشته، عنوان می کند: اگر دولت یارانه کتب درسی را تامین نمیکرد، قیمتها حداقل دو برابر میشد.

به گفته زعفرانی، فروش اجباری لوازم التحریر و یا الزام خریداران به جلد گرفتن و یا منگنه کردن کتب ممنوع است و در صورت مشاهده با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز