خبرگزاری کار ایران

به علت گرانی رخ داد؛

سبقت مصرف لبنیات سنتی از لبنیات صنعتی در سفره‌های مردم مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۳

در لبنیات صنعتی، شاهد ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت بوده‌ایم، علت این امر وابسته بودن لبنیات صنعتی به حامل‌های انرژی، افزایش قیمت آب و برق، افزایش دستمزد کارگران و استهلاک ماشین‌آلات کارخانه‌ها بوده است.

ایلنا: درحالی که از ابتدای سال جاری قیمت لبنیات صنعتی در مشهد ۲۵ درصد افزایش یافته است، قیمت لبنیات سنتی تنها ۵ درصد گران‌تر شده است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لبنیات سنتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مشهد با اشاره به گرایش مردم به لبنیات سنتی افزود: روند افزایش ۲۵ درصدی قیمت لبنیات صنعتی از ابتدای سال باعثروی آوری مردم به لبنیات سنتی در مشهد شده، چون لبنیات سنتی از ابتدای سال تنها ۵ درصد افزایش داشته است.

علی قیصری با بیان اینکه لبنیات از لحاظ اتحادیه‌ خواروبار به دو شکل سنتی و صنعتی عرضه می‌شود که لبنیات صنعتی زیر‌نظر دولت و لبنیات سنتی زیر نظر اتحادیه‌هاست، اظهار داشت: علت گران شدن لبنیات، گران شدن شیرخام بوده و این گرانی، فرآورده‌های تحت پوشش آن را هم گران کرده است.

وی با اشاره به اینکه در لبنیات صنعتی، شاهد ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت بوده‌ایم گفت: علت این امر وابسته بودن لبنیات صنعتی به حامل‌های انرژی، افزایش قیمت آب و برق، افزایش دستمزد کارگران و استهلاک ماشین‌آلات کارخانه‌ها بوده است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لبنیات سنتی مشهد افزود: در دو ماه اخیر قیمت شیرخام از هزار و ۲۵۰ تومان به هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافته است.

قیصری افزود: افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی در دو سال اخیر باعثشده تا سهم این ماده غذایی در سبد خانواده‌های مشهدی کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز