خبرگزاری کار ایران

«ایلنا» از افزایش ناگهانی تورهای گردشگری گزارش می‌دهد:

سفر به شیراز گران‌تر از اروپا/ تخلف برخی آژانس‌های گردشگری در ارائه نرخ های متفاوت در اریبهشت/ تخفیف 20 تا 50 درصدی هتل‌ها در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۸۳

براساس نرخ اعلام شده برخی از آژانس‌های گردشگرى شیراز اقامت در بعضی از هتل‌های استان فارس در اردیبهشت ماه به مراتب گران‌تر از کشورهاىی اروپایی و ترکیه و... است. به‌طوری‌که قیمت اقامت هتل دو ستاره در این شیراز از شبی 845 هزار تومان شروع و در هتل‌هاى 5 ستاره با پرواز ‌هاى معمولى به یک میلیون و 400 هزار تومان مى رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نبود مدیریت درحوزه گردشگری و افزایش سرسام آور قیمت‌ها صدای همه از جمله گردشگران و راهنمایان تورهای داخلی وخارجی را در آورده است.آن طور که معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس می گوید با توجه به شرایط اخیر اقتصادی و سیاسی کشور مدیران این بخش  زیر سازوکاری را  فراهم کنند تا به واسطه آن گردشگران  حداقل بتوانند  به استان‌های همجوار خود سفر کرده و  از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرند.

ابراهیم فروزانی در گفت و گو با «ایلنا» با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نتوانسته در زمینه تبلیغات در سطح بین المللی موفق عمل کند، می گوید: در حال حاضر گردشگری کشور و استان به سمت سنتی رفته است و رویداد های گردشگری مانند روز سعدی در فصل ورود گردشگران به استان گنجانده شده است در حالی که گردشگری رویداد باید در زمانی انجام شود که استقبال مسافرین و گردشگران از استان کم است.

فروزانی با بیان اینکه ترغیب وتشویق مردم برای رفتن به سفر در  تعطیلات آخر هفته  در تمام فصول سال  قدم اول  در رونق گردشگری داخلی است ادامه داد: ایجاد و تشکیل یک سامانه جدید از تعطیلات و خارج شدن تعطیلات از حالت سنتی در سطح کشور باعث رونق و توسعه گردشگری در بیشتر مناطق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری منطقه‌ای از جمله مواردی است که سبب رونق اقتصادی گردشگری در سطح بین‌المللی و داخلی می شود گفت: این در حالی است که طبق نظر سنجی‌های انجام شده بیشترین  گردشگرانی که ایام تعطیلات از استان  بازدید می کنند از استان‌های همجوار هستند.

وی با بیان اینکه توزیع سفر در طول ماه های سال باعث افزایش کیفیت سرویس دهی و برنامه ریزی مناسب  می‌شود، افزود: این در حالی است که این مهم توجیه اقتصادی بهتر و مطلوب تری دارد.

تخفیف 20 تا 50 درصدی هتل های شیراز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز  با بیان اینکه تورهای اردیبهشت شیراز نسبت به کشورهای دیگر گران‌تر نیست، گفت: سفر به کشورهای خارجی برای گردشگران خیلی جذاب تر از نقاط داخلی کشور است.

سید موید محسنی‌نژاد در گفت و گو با «ایلنا» اضافه کرد: شرایط بازار از عوامل مهم تعیین کننده قیمت تورها است.در یک مقطع زمانی ممکن است تقاضای  افراد برای رفتن و گردش به یک استان یا ...بیشتر شود که طبیعی است همزمان قیمت‌ها در  آن زمان افزایش یابد.

محسنی‌نژاد ماه‌هایی مانند ماه مبارک رمضان که تقاضا برای سفر کمتر می‌شود  را مناسب و ارزان‌تر دانست وگفت : ما برای جذب گردشگر در این وقت‌ها  قیمت‌های  هتل‌ها در شیراز و استان را از 20 تا 50 درصد کاهش می‌دهیم.

سفر به شیراز گران‌تر از اروپا/ تخلف برخی آژانس‌های گردشگری  در ارائه نرخ های متفاوت در اریبهشت/ تخفیف 20 تا 50 درصدی هتل‌ها در ماه رمضان

وی با اشاره به اینکه زمان سفر از عوامل تعیین کننده نرخ و قیمت محصولات است ادامه می دهد: عواملی مانند اقامت، حمل و نقل، خوراک و نوشیدنی، بیمه ای و ....... در قیمت سفر و تورها نقش ویژه ای دارد.

محسنی نژاد با اشاره به اینکه نرخ سفر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین و مشخص می شود افزود : بارها تاکید کردیم برای ارزان سازی سفر برای متقاضیان استان فارس و شهر شیراز با ادارات و سازمان‌هایی مانند جامعه هتلداران، اتحادیه مسافرخانه ها و ... هماهنگ می کنیم که قیمت هایشان را کاهش دهند.

 تمام فعالیت و برنامه‌های شیراز در یک ماه خلاصه نشود

نازنین بالش‌زر مدرس وپژوهشگر حوزه تاریخی با بیان اینکه برگزاری بعضی مراسم  مانند هفته شیراز در اردیبهشت ماه سبب شده که آژانس های مسافرتی و گردشگری از این بخش سو استفاده کنند و قیمت های تورهایشان را افزایش دهند، گفت: اگرچه در 10 سال گذشته که اسمی از هفته شیراز و ... نبود قیمت‌ها افزایش چندانی نداشت اما همزمان با رسیدن اردیبهشت ماه تمام آژانس‌های مسافرتی به صورت ناگهانی قیمت های خود را افزایش می دهند.

وی در گفت و گو با «ایلنا» گفت : اگرچه این یک اتفاق مناسب در بخش گردشگری است اما مسئولان و دست اندرکاران باید تمهیداتی بیندیشند که در تمام فصول سال شاهد چنین اتفاقات و بازدید های گردشگران باشیم.

بالش‌زر  با انتقاد از قیمت  غذاها و سرویس های گران بعضی از مغازه ها و کافی شاپ ها به گردشگران می افزاید: این در حالی است که بعضی از مغازه ها قیمت محصولات و غذاهایشان را با 100 درصد افزایش نسبت به قیمت منو به گردشگران خارجی می فروشند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ برخورد و فروش محصولات به گردشگران در بعضی از فروشگاه های شیراز و استان وجود ندارد ادامه می دهد: این عوامل به ندرت سبب عدم استقبال گردشگران خارجی از شیراز و فارس می شود به طوری که این افراد با برگشت مانع سفر اطرافیان و همشهریان خود به ایران و شیراز می شوند.

بالش زر با اشاره به اینکه در تمام دنیا نرخ مواد غذایی برای افراد بومی و گردشگران یکسان است، ادامه داد: با ورود به اماکن گردشگری و دیدنی استان و شیراز متوجه می‌شویم که قیمت بلیت وخوراک برای گردشگران خارجی گرانتر از بازدید کنندگان ایرانی است.

وی با بیان اینکه قیمت غذا و محصولات  در فروشگاه‌ها و کافه‌های بافت تاریخی و گردشگری متفاوت است ادامه داد: اغلب رستوران های شیراز  دو نوع منو دارند یکی برای بازدید‌کنندگان ایرانی و منوی دیگر با قیمت‌های گران تر برای بازدید کنندگان خارجی.

به گفته وی زمانی که شیراز را به عنوان یک شهر چهار فصل به جهان معرفی می‌کنیم نباید تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های گردشگری در اردیبهشت ماه برگزار شود.

گزارش: دانیال طهماسبی نژاد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز