خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تأمین اجتماعی فارس:

برخی کارفرمایان قصد پرداخت بدهی های خود را ندارند/طلب 170 هزار میلیاردتومانی تامین اجتماعی فارس از دولت

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۵۳۵

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه متأسفانه برخی کارفرمایان هم اراده ای به پرداخت بدهی خود ندارند گفت: وقتی هم زمان پرداخت با استفاده از اهرم های مختلف می رسد از اهرم کارگری و تجمع کارگرانشان استفاده می کنند و با تحصن کارگران سروته قضیه را هم می آورند تا پول تأمین اجتماعی را ندهند.

به گزارش ایلنا عبدالکریم نباتی در جلسه شورای کارگری استان با استاندار فارس با اشاره به اینکه اداره کل تأمین اجتماعی فارس طلب 600 میلیارد تومانی از کارفرمایان بدحساب دارد افزود: متأسفانه برخی از کارفرمایان برای عدم پرداخت بدهی خود از راه های مختلفی از جمله تحصن کارگری استفاده می کنند.
وی گفت: گرچه واحدهای تولیدی با مشکلات گوناگونی مواجه اند و به همین دلیل قادر به پرداخت حق بیمه نیستند ام

نباتی بیان کرد:  این در حالی که بدهی همین کارخانجات حالا پرونده بدهی چند میلیاردی که در بین آنها پرونده 15 میلیارد تومانی هم پیدا می شود برایشان تشکیل شده است.
نباتی از اشتعال مجدد بازنشستگان به عنوان یک درد مشترک یاد کرد که باعث شده درآمد تأمین اجتماعی کاهش یافته و از هزینه های آن کمتر شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس به هزینه ای که دولت برای 450 هزار بیمه شده بر دوش تأمین اجتماعی گذاشته اشاره کرد و بیان داشت: 880 هزار بیمه شده اصلی در فارس وجود دارد که تنها 440 هزار نفر آنها مشمول بیمه اجباری هستند و مابقی از معافیت های مصوب دولت استفاده می کنند افرادی که قرار بود دولت هزینه بیمه آنها را پرداخت کند اما پرداخت نمی شود و همین امر باعث شده تا نتوانیم به درآمد پیش بینی شده که ماهیانه 280 میلیارد تومان تعیین شده را محقق کنیم و کل درآمد تحقق یافته فارس در حوزه تأمین اجتماعی ماهیانه 200 میلیارد تومان می باشد.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به همسان سازی مستمری بازنشستگان گفت: این امر در گرو کمک دولت است که هنوز هم طلب 170 هزار میلیاردتومانی از دولت داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز