خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران:

متاسفانه مصارف تامین اجتماعی از منابع آن پیشی گرفته است/برخی از کارفرمایان قصد دور زدن سازمان تامین اجتماعی را دارند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۳۰

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت:برخی از کارفرمایان قصد دور زدن و فریب دادن سازمان تامین اجتماعی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،محمودی امروز سه شنبه در اجتماع 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در ساری درگذشت دکتر نوربخش رئیس فقید سازمان تامین اجتماعی کشور را تسلیت گفت و اظهار داشت: عملکرد خوب دکتر نوربخش در پنج سال تصدی او در سازمان تامین اجتماعی غیر قابل انکار است بی شک آیندگان بیشتر بر این موضوع صحه خواهند گذاشت.

وی با اعلام اینکه از جمعیت سه میلیون 250 هزار نفری مازندران یک میلیون و 950 هزار نفر  معادل 59 درصد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند ،افزود: متاسفانه مصارف تامین اجتماعی از منابع ما پیشی گرفته است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران به بدهی بیش از 100 میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در ماده 12 قانون تصویب شد تا دولت بدهی های خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی بیان کرد: نمایندگان هر قشری از اقشار جامعه که قرار است تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند بایستی منابع آن را نیز پیش بینی کنند.

محمودی افزود: گاهی برخی از کارفرمایان قصد دور زدن و فریب دادن سازمان تامین اجتماعی را دارند و کارگران نیز بدون اطلاع از هدف اصلی کارفرمایان با آنان همراه می شوند اگر در چنین شرایطی مقاومت می کنیم دلیلش حمایت از قشر کارگری است .

وی گفت: مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی اولین مرکز درمانی است که سرانه درمان برای آن تخصیص نداده شد با این وجود حداقل اجازه بدهید با پول خودمان درمانمان را انجام دهیم.

محمودی وصولی سازمان تامین اجتماعی برای سال 98 را 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با این وصولی باید ماهی 13 میلیارد تومان حق بیمه 11 هزار بیکار در استان مازندران پرداخت شود.

وی پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران را از دغدغه های مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‎ای کشور در 3 حوزه اقتصادی، بیمه‌ای و درمانی خدمت می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران نابرابر بودن مصارف و منابع را از مشکلات برشمرد و گفت: 600 میلیارد تومان خرج ما از دخل ما بیشتر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز