خبرگزاری کار ایران

افضلی در گفت و گو با ایلنا خبر داد؛

آمار بالای پروژه‌های ناکارآمد در استان/ رها شدن سرمایه‌های کشور به دلیل به نتیجه نرسیدن بسیاری از طرح‌های عمرانی / 400 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خطوط ریلی یزد- اقلید

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۹۰۰

نماینده مردم اقلید در مجلس گفت: حجم پروژه‌هایی که به دلایل زیادی نتوانسته‌اند به بهره‌برداری برسند و نا کارآمد شده‌اند در کشور و استان فارس بسیار زیاد است.

 سید حسین افضلی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه پروژه‌های احداث نشده غیر ضروری زیادی در کشور وجود دارد گفت:به رغم محدودیت هایی مالی که در کشور وجود دارد پروژه‌های عمرانی بسیار زیادی از سال های گذشته در کشور آغاز شده به‌طوری‌که بعضی از آنها به بهره برداری رسیده و برخی دیگر هنوز نیمه تمام مانده‌اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه هزینه بسیار زیادی صرف این پروژه‌ها شده است اما به بهره‌برداری نرسیدن این طرح ها سبب شده که سرمایه‌های کشور بدون استفاده رها شود  و این در حالیست که سازه هایی که در آن ها به کار رفته است از لحاظ متریال و ... دارای عمر مفید و مشخصی هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: رها شدن سازه های فولادی در فضای باز و بدون استفاده بعد از مدتی به دلیل اتفاقاتی مانند بارندگی و .... دچار زنگ زدگی می شوند و دیری نمی پاید که آنها از بین می‌روند.

افضلی تصریح کرد: اگرچه بسیاری از سازه‌هایی که در پروژه ها به کار رفته برای تکنولوژی خاص و طبق ابنیه تخصصی ساخته شده است بنابراین به پایان نرسیدن پروژه ها و پیشرفت تکنولوژِی بعد از گذشت یک مدت تعیین شده ای سبب می شود که این پروژه‌ها نا کار آمد و بی استفاده بمانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: به عنوان مثال پروژه‌های نیمه تمام زیادی مانند فرودگاه در کشور وجود دارند که از پیشرفت فیزیکی 20، 30 الی 50 درصدی برخوردارند اما با بررسی از این پروژه متوجه می شویم که احداث و راه اندازی فرودگاه به دلیل عدم توجیه اقتصادی مناسب و نبود مسافر در در آن منطقه هیچ توجیه و منطقی ندارد.

افضلی با بیان اینکه  راه اندازی قطارهای سریع السیر در بسیاری از کشورهای دنیا سبب شده که استقبال مردم از صنعت هوایی و هواپیما ها کاهش پیدا کند افزود: حمل و نقل ریلی به دلیل داشتن مزایایی مانند امنیت بالا،  مدیریت زمان مناسب، و با صرفه بودن سبب شده که مورد استقبال مردم  کشورهای جهان قرار گیرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس با بیان اینکه زیر ساخت های حمل و نقل ریلی در استان فراهم نیست گفت: در حال حاضر راه آهن شیراز- اصفهان از جمله مسیرهای ریلی است که مردم از آن استفاده می کنند و این در حالیست که اتصال خط ریلی یزد به اقلید می تواند کریدور ریلی شرقی به غربی کشور فعال شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس با اشاره به اینکه زیر ساخت خطوط ریلی یزد به اقلید حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ادامه داد:  این در حالیست که تکمیل و بهره برداری این پروژه نیازمند 400 میلیارد  ریال اعتبار است.

نماینده مردم اقلید در مجلس با بیان اینکه در خوشبینانه ترین حالت 20 سال زمان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام موجود در کشور زمان لازم است گفت: بدون همکاری بخش خصوصی و ایجاد توان مالی بخش های مختلف نمی توانیم پروژه های عمرانی کشور را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز