خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۰ درصدی جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۱۹۰

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: ۹۰ هزار و ۱۳۵ مسافر در ۶ ماهه ابتدای امسال از طریق خطوط ریلی منطقه جنوب شرق جابه جا شدند که به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

 مجید ارجونی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در ۶ ماهه سال قبل ۷۵ هزار و ۲۲۱ مسافر از طریق خطوط ریلی راه آهن جنوب شرق جابه جا شدند اما با عنایت به این که سال ۹۶ سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد ناشناخته گردشگران کشور نام گذاری شده با برنامه ریزی درست توانستیم تعداد مسافر بیشتری را از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی منطقه جنوب شرق جابه جا کنیم.

وی افزود: با پیگیری مجدانه از ابتدای شهریور امسال و در هفته دولت قطار مسافری زاهدان- اصفهان با پنج واگن چهار تخته درجه یک و ظرفیت ۲۲۰ نفر راه اندازی شد. وی بیان کرد: تردد همه روزه قطار مسافری زاهدان – تهران، افزایش رضایت مسافرین گرامی به جهت اضافه کردن سالن‌های چهار تخته و ارتقای کیفیت خدمات از عوامل موثر در افزایش تعداد مسافر به شمار می رود.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: در قطار مسافری جوپار پنج واگن ۶ تخته ۶۰ نفره با ظرفیت کلی ۳۰۰ نفر و با توجه به تقاضای بالای مسافران یک واگن خودرو بر یک طبقه با ظرفیت پنج خودرو به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است. وی اذعان کرد: قطار مسافری رجا هفت واگن چهار تخته ۳۶ نفره (با ظرفیت کل ۲۵۲ نفر )، یک واگن ۶ تخته ۶۰ نفره (با ظرفیت کل ۳۱۲ نفر)، یک واگن خودروبر ۲ طبقه با ظرفیت ۱۰ خودرو، یک واگن رستوران و یک واگن توشه برای نخستین بار به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان به تهران در صورت افزایش تقاضا برنامه ریزی برای افزایش تعداد سالن های مسافری را در دستور کار قرار خواهیم داد. ارجونی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و تلاش های بی وقفه همکاران ما در راه آهن جنوب شرق تاخیر از مبدا تمامی قطارها از ایستگاه زاهدان صفر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز