خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات راه آهن:

بلیط قطار تهران – مشهد برای ایام نوروز باقی مانده/ ظرفیت چهار مسیر تکمیل شده، متقاضیان اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۲۷

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات راه آهن با بیان اینکه بلیط رفت تهران – مشهد ویژه ایام نوروز در سیستم باقی مانده است گفت: ظرفیت فروش بلیط مسیرهای مشهد – تبریز، مشهد – اصفهان، بندرعباس – مشهد و مشهد – بندرعباس تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی کاظمی‌منش در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پیش‌فروش بلیط قطارهای نوروزی اظهار داشت: پیش‌فروش بلیط قطار به صورت اینترنتی و حضوری از 18 بهمن آغاز شد و تاکنون 300 هزار بلیط قطار برای ایام نوروزی حد فاصل 25 اسفند تا 15 فروردین به فروش رفته است.

وی ادامه داد: تا به امروز بلیط 20 درصد ظرفیت ایجادی برای ایام نوروز را مردم خریدار کرده‌اند که از300 هزار بلیط به فروش رفته 35 درصد آن به صورت اینترنتی و 65 درصد از آن از طریق مراکز فروش بلیط فروخته شده است.

کاظمی منش با تاکید بر اینکه هنوز برای رفع بسیاری از مسیرها از جمله تهران – مشهد بلیط باقی مانده است گفت: تنها بلیط تهران – مشهد برای روزهای بیست و هفتم، بیست هشتم و بیست و نهم اسفندماه به فروش رفته است و به غیر از این روزها از 25 اسفند تا 15 فروردین بلیط برای رفت مسیر تهران – مشهد وجود دارد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات راه‌آهن با بیان اینکه بلیط رفت چهار مسیر به طور کل فروش رفته است و تمام شده گفت: بلیط مسیرهای مشهد – تبریز، مشهد – اصفهان، بندرعباس – مشهد و مشهد – بندرعباس تکمیل شده است.

کاظمی‌منش افزود: پس از مسیر تهران – مشهد مسیر تهران – بندرعباس از پرطرفدارترین مسیرها برای ایام نوروز بوده که ظرفیت بلیط رفت این مسیر هم از 25 اسفند تا 7 فروردین تکمیل شده اما از 8 فروردین تا 15 فروردین ظرفیت باقی مانده است.

وی درباره کاهش تقاضا برای بلیط قطار در ایام نوروز گفت: علی‌رغم اینکه هیچ افزایش قیمتی در بلیط قطارهای ایام نوروز نسبت به نوروز سال گذشته اعمال نشده است اما به طور کلی تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است. البته باید توجه داشته باشیم که پیش‌فروش بلیط قطار امسال از 18 بهمن شروع شد. این در حالی است که سال گذشته از هفتم بهمن‌ پیش‌فروش‌ها را شروع کرده بودیم.

وی افزود: در حال حاضر بلیط برای بسیاری از مسیرها در ایام نوروز در آژانس‌ها وجود دارد و مردم می‌توانند به راحتی بلیط مسیر مورد نظر خود را تهیه کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات راه آهن درباره قطارهای فوق‌العاده در ایام نوروز گفت: امسال با توجه به سیاست نوسازی ناوگان ریلی 261 واگن فرسوده از ناوگان خارج شد که به همین دلیل امکان برقراری قطار فوق‌العاده در همه مسیرها وجود ندارد اما برای پاسخ به درخواست‌ها و قطارها به صورت چرخشی ارائه خدمات به مسافران خواهد داد به طوری که برای نوروز امسال در یک مسیر از دو رام قطار در سه سرویس استفاده می‌کنیم. این در حالی است که در نوروز گذشته از دو رام قطار برای دو سرویس استفاده می‌کردیم.

کاظمی‌منش ادامه داد: در ایام نوروز روزانه 204 رام قطار در مسیرهای مختلف تردد خواهند کرد که به طور کلی 4هزار و 300 رام قطار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات راه آهن با اشاره به افزایش ارائه خدمات راه‌آهن به مسافران گفت: امسال خوشبختانه توانستیم یک مسیر بین‌المللی به برنامه حرکت‌ قطارها اضافه کنیم و در مسیر مشهد – نخجوان در هفته دو بار برنامه سفر داریم. همچنین قطار گردشگری اندیمشک به تنگ پنج راه‌اندازی شده از سوی دیگر پیش‌فروش بلیط قطار از شش مرحله به چهار مرحله کاهش پیدا کرده است.

همچنین صادق سکری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در ادامه با بیان اینکه متقاضیان بلیط قطار باید برای سفرهای نوروزی خود برنامه‌ریزی داشته باشند گفت: متاسفانه تقاضا برای بلیط قطار درروزهای منتهی به سال افزایش می یابد که برای این ایام هم معمولاً بلیط قطار پیش‌فروش شده است.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل افزایش تعداد شرکت‌های ریلی علی‌رغم اینکه قیمت بلیط قطار ثابت مانده کیفیت ارائه خدمات افزایش یافته است که این نشان می‌دهد بازار رقابتی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز