خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز بررسی کرد؛

تلاش ماکرون و اروپا برای راضی کردن ترامپ به ایجاد اعتباری ایران

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۷۰۹

نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی تلاش‌های اروپا برای نجات برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، ماکرون و اروپا به دنبال راضی کردن ترامپ برای اعطای بسته اعتباری و اجازه فروش نفت به ایران هستند تا در اینصورت بتوان ایران را در برجام حفظ کرد و این توافق را زنده نگه داشت.

کاملا منطقی است که مطمئن باشیم ترامپ با این کمک‌ها مخالف است. جان بولتون مشاور امنیت ملی او اخیرا اعلام کرده که با هرگونه توافقی مخالف است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز فشارهایش را به ترامپ برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران بیشتر کرده است.

او هفته پیش درباره مذاکره آمریکا و ایران گفت: چنین دیداری در این مقطع زمانی کاملا اشتباه است.

حال باید منتظر اجازه ترامپ برای اعطای خط اعتباری و اجازه فروش نفت ایران بود. بدون حمایت دولت ترامپ، معلوم نیست آیا بانک‌های اروپایی خطر تحریم‌های ثانویه آمریکا را با ارائه اعتبار اسنادی به تهران می‌پذیرند یا خیر. یا اینکه شاید این خط اعتباری از طرف بانک‌های مرکزی کشور‌های اروپایی یا بانک مرکزی فرانسه به معنی تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران باشد.

اگر مذاکره میان ایران و فرانسه موفقیت‌آمیز باشد و ترامپ با پیشنهادات فرانسه موافقت کند، ایران به محدودیت‌هایی که توافق هسته‌ای اوباما اعمال کرده بود، پایبند خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز