خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

انتشار تکالیف استانداران در تحقق گفت‌وگوی سیاسی/ دعوت وزارت کشور از رسانه‌ها برای نقش آفرینی در تحقق گفت‌وگوی سیاسی

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۰۰۵

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، با صدور اطلاعیه‌ای از رسانه‌ها دعوت کرد؛ زمینه جلب توجه فعالین سیاسی، نخبگان علمی تخصصی و شهروندان علاقمند را به گفت‌وگوی سیاسی و در گرفتن آن و همچنین آثار و الزامات این گفتگو فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در خصوص منشور گفت و گوی سیاسی بدین شرح است:

باسمه تعالی

انتشار خبر ابلاغ بخشنامه منشور گفت‌وگوی سیاسی از سوی وزیر کشور به استانداران سراسر کشور که با هدف نهادینه شدن فرهنگ گفت و گو بالاخص در بین جریان ها و تشکل ها و سلایق مختلف سیاسی تدوین شده، با بازتاب های پرشمار و نوعاً مثبتی مواجه شده است.

هر چند استفاده از ظرفیت رسانه ها در راستای امیدآفرینی و تقویت وفاق اجتماعی و انسجام ملّی از جمله محورهای مصرح در این بخشنامه و از تکالیف مطالبه شده از استانداران است؛ لکن از منظر وزارت کشور، فراتر از امید آفرینی، مسؤولیت رسانه ها در این عرصه؛ اقدام عملی در جهت تدارک گفت و گوی سیاسی بین جریان ها و تشکل ها و سلایق مختلف سیاسی است.

بر این اساس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ضمن دعوت از سازمان های مردم نهاد، تشکل های صنفی و سیاسی و چهره ها و فعالین سیاسی برای ایفای نقش در مسیر گفتگوی سیاسی، از عموم رسانه ها و از جمله رسانه ملی دعوت می کند؛ تحقق عملی گفت و گوی سیاسی را رقم بزنند.

در این میان البته هر یک از رسانه ها متناسب با کارکرد حرفه ای خود، میدان عمل متفاوتی در پیش روی دارند؛ اما رسانه های برخوردار از منابع و امکانات عمومی از جمله برخی از خبرگزاری ها و به طور مشخص؛ رسانه ملی می توانند و باید با جامع نگری و بی طرفی سیاسی، شرایط درگرفتن گفتگویی سازنده و البته متوازن و متناسب را بین جریان های مختلف سیاسی فراهم آورند.

در این مسیر، آمادگی کامل مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور برای همکاری حداکثری با رسانه ها و استفاده ازنقطه نظرات و انتقادات اصحاب رسانه در خصوص این منشور و لوازم و اقتضائات عملی و حقوقی آن اعلام می شود.

ضمناً به منظور امکان بررسی هرچه بیشتر  مخاطبان، تکالیف مقرر در بخشنامه "منشور گفت‌وگوی سیاسی" که از سوی وزیر کشور از استانداران سراسر کشور مطالبه شده است به ضمیمه این اطلاعیه بازنشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز