خبرگزاری کار ایران

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی خبر داد:

ممنوعیت استفاده از دو نوع روغن پالم در بستنی

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۹۱

از سایر تصمیماتی که در جلسات برگزار شده در انجمن صنایع لبنی اتخاذ شد می‌توان به ممنوعیت استفاده از پالم استئارین و پالم کرنل در مغز(میکس) بستنی تا اطلاع ثانوی اشاره کرد.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، ضمن اعلام تشکیل کارگروه تخصصی الگوی تولید، توزیع و مصرف روغن به ویژه پالم، در این انستیتو از تشکیل دوجلسه در این کارگروه خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجید حاجی فرجی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نگرانی‌های ایجاد شده در رابطه با موضوع استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی و انتشار نظرات مختلف در این خصوص، انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، بنا به درخواست معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی روغن با شرکت اعضای هیئت علمی گروه‌های تغذیه و صنایع غذایی انستیتو کرد.

وی افزود: با توجه به ابعاد گسترده موضوع، از گروه‌های مختلف علمی و پژوهشی انستیتو خواسته شده تا از دیدگاه‌های صنایع غذایی و نیز سلامت تغذیه‌ای موضوع را مورد بررسی و مداقه قرار دهند.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: در دومین جلسه این کمیته و بررسی اولیه منابع علمی مرتبط با روغن پالم، مقرر شد مطالب ارائه شده از سوی اعضای گروه در سه محور معرفی روغن پالم و ساختار شیمیایی فراکسیون‌های مختلف آن، اثرات بالینی مصرف روغن پالم در رژیم غذایی و قوانین بین المللی در باره استفاده از روغن پالم در صنعت غذا طبقه بندی شده و برای سیاستگذاری به مراجع ذی ربط ارائه و به نحو مقتضی اطلاع رسانی شود.

حاجی فرجی در ادامه، از تشکیل منظم جلسات مذکور خبر داد و بر عزم انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در بررسی تمامی جنبه‌های استفاده از روغن پالم در صنایع غذایی تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به جنبه‌های مختلف تکنولوژیکی و تغذیه‌ای، استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی مختلف، در جلساتی که با حضور نمایندگان انستیتو در انجمن صنایع لبنی و با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف برگزار شد و مقرر گردید: انستیتو با همکاری دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد نسبت به بررسی کار‌شناسی و پیشنهاد جداول پروفایل اسید‌های چرب مورد قبول فرآورده‌های لبنی مختلف اقدام کند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: از سایر تصمیماتی که در جلسات برگزار شده در انجمن صنایع لبنی اتخاذ شد می‌توان به ممنوعیت استفاده از پالم استئارین و پالم کرنل در مغز(میکس) بستنی تا اطلاع ثانوی اشاره کرد. از سوی دیگر، پیشنهاد شد تا با انجام پروژه‌های تحقیقاتی با همکاری انستیتو و انجمن صنایع لبنی، امکان جایگزینی چربی‌های گیاهی مناسب با روغن پالم در محصولات لبنی مختلف(از جنبه‌های تکنولوژیکی، ارزیابی حسی و تغذیه‌ای) بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز