خبرگزاری کار ایران

۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در ایران صرع دارند

کد خبر : ۱۳۰۸۲۱

میزان خواب کسانی که شب زنده داری‌های افراطی دارند، شاید به سه یا چهار ساعت در روز برسد که این مساله نه تنها بر عملکرد مغز آن‌ها بلکه بر عملکرد روزانه آن‌ها نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

ایلنا: یک متخصص مغز و اعصاب، شمار بیماران مبتلا به صرع در کشورمان را ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، " مجید برکتین " افزود: متاسفانه در ایران برخی از جوانان و نوجوانان شب بیداری‌های بی‌مورد و افراطی دارند که مغز آن‌ها با بالا رفتن سن، زود‌تر به مشکل حافظه از جمله آلزایمر دچار می‌شود.

وی تماشای برنامه‌های تلویزیونی دیرهنگام، ارتباط با فضاهای مجازی از جمله اینترنت و همچنین چت کردن را از عوامل شب بیداری‌های شبانه عنوان کرد که برخی جوان‌ها به آن‌ها گرایش یافته‌اند.

برکتین اظهار داشت: میزان خواب کسانی که شب زنده داری‌های افراطی دارند، شاید به سه یا چهار ساعت در روز برسد که این مساله نه تنها بر عملکرد مغز آن‌ها بلکه بر عملکرد روزانه آن‌ها نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

فلوشیپ روانپزشکی عصبی، آلودگی هوا، زندگی بدون تحرک فیزیکی، تغذیه نامناسب، استرس و استعمال دخانیات را از دیگر عواملی عنوان کرد که باعثتسریع در فرسودگی مغز می‌شود.

برکتین به آلزایمر به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین نوع زوال عقل یا دمانس اشاره کرد و گفت: افراد هرچقدرشیوه زندگی سالم‌تر و استرس کم تری داشته باشند احتمال ابتلای به آلزایمر را در پیری کمتر می‌کنند.

بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کشور صرع دارند

وی همچنین شمار مبتلایان به این بیماری در کشور را ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر عنوان کرد.

برکتین افزود: بیماری صرع در ۷۰ درصد مبتلایان کنترل می‌شود اما ۳۰ درصد آن‌ها با عوارض صرع زندگی می‌کنند.

وی گفت: عدم تمرکز کافی، اختلال در کلام و فراموش کردن کلمات و مشکلات حافظه ازجمله عوارض بیماری صرع به شمار می‌آید.

برکتین اضافه کرد: برای این افراد تلاش می‌شود ضمن بازنگری در دارو‌هایشان، توانایی‌های باقی مانده آن‌ها نیز تقویت شود و اگر به جراحی نیازداشته باشند تحت این عمل قرارگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز