خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون شوراهای کار استان فارس:

افزایش اخراج کارگران پیمانی در فارس / پیمانکاران برای بقای خود کارگر اخراج می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۴۹

«براساس آماری که از هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار استان فارس استخراج شده است، اخراج کارگران شاغل در شرکت‌های تامین خدمات نیروی انسانی در فاصله زمانی اردیبهشت ۹۲ تا ۹۳ افزایش داشته است.»

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس از افزایش اخراج کارگران شرکت‌های تامین خدمات نیروی انسانی خبر داد.

«مهرزاد مویدی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: براساس آماری که از هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار استان فارس استخراج شده است، اخراج کارگران شاغل در شرکت‌های تامین خدمات نیروی انسانی در فاصله زمانی اردیبهشت ۹۲ تا ۹۳ افزایش داشته است.

این فعال کارگری با بیان اینکه مبنای این آمار گیری گزارش اعضای کارگری هیات‌های تشخیص وحل اختلاف ادارات کار استان فارس است، افزود: دلیل این اخراج‌ها سخت‌تر شدن فعالیت شرکت‌های تامین خدمات نیروی انسانی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید است.

وی یاد آور شد: از آنجا که شرکت‌های تامین خدمات نیروی انسانی در یافتن نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه‌ها نقش واسطه را ایفا می‌کنند، در عمل هزینه تمام شده تولید را افزایش می‌دهند که استمرار این وضعیت در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی برای کارخانه‌ها ناممکن است.

به گفته مویدیدر چنین شرایطی شرکت‌های تامین خدمات نیروی انسانی برای حفظ حضور خود در بازار کار به اجرای سیاست‌های تعدیل ساختاری در مورد کارگرانی که در استخدام آن‌ها هستند روی آورده‌اند که در نتیجه شماری از این کارگران بیکار شده‌اند.

مسئول شورای اسلامی کار استان فارس، در ادامه افزود: از آنجا که عموم کارگران پیمانکاری دارای قرارداد موقت هستند، طبیعی است که آراء هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در بازگشت به کار این کارگران هیچ تاثیری نداشته باشد.

وی در عین حال ادامه داد: شمار اخراج کارگران پیمانکاری در حالی رو به افزایش است که برابر همین آمار استخراج شده به دلیل بهبود نسبی فضای کسب و کاراز شمار اخراج کارگرانی که بصورت مستقیم در استخدام واحدهای صنعتی هستند کاسته شده است.

[اخبار کارگری ایلنا را درفیسبوک،تویتروگوگل +دنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز