خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۸۱

مجلس شورای اسلامی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد را به دلیل فراگیر شدن مهارت‌های عملی و رفع معضل بیکاری از پرداخت مالیات معاف کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عبدالرضا عزیزی» در همایش ملی خصوصی سازی آموزش‌های فنی و حرفه ای که عصر امروز(شنبه ۳۱ خرداد) برگزار شد، گفت: حدود ۱۲ هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای به مردم واگذار شده است و ۴۰ هزار مدیر و مربی در این مراکز آموزشی مشغول به کارند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد را به دلیل فراگیر شدن مهارت‌های عملی و رفع معضل بیکاری از پرداخت مالیات معاف کرده است.

این نماینده مجلس نهم افزود: یکی از مشکلات آموزشگاه‌ها این است که به صورت جزیره ای عمل می‌شود. مثلا ممکن است وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم یا سازمان فنی و حرفه ای هر کدام ساز خودشان را بزنند اما مجلس از مدیریت یکپارچه سازمان فنی و حرفه ای حمایت می‌کند.

به گفته عزیزی، در صورتی که لایحه ای مبنی بر اختصاص ۱ درصد از بودجه دستگاه‌های به آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد نوشته شود، مجلس با آن موافقت می‌کند.

وی تصریح کرد: ما از بیمه موسسین و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر بیشتر شدن ارتباط مراکز آموزشی فنی و حرفه ای آزاد با دانشگاه‌ها، بیان کرد: آموزش‌های مهارتی در تربیت نیروی انسانی ماهر از اولویت‌های اسناد بالادستی کشور است.

عزیزی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد خواست تا برای آموزش دادن مهارت فناوری‌های نوین پیش قدم شوند.

این نماینده مجلس نهم گفت: ما باید قوانین مزاحم که در نقش ترمز هستند را حذف کنیم، طرح‌های حمایتی همانند اختصاص بودجه ۱ درصدی را تصویب کنیم و قوانین مترقی بر زمین مانده را احیاء کنیم.

وی ادامه داد: جای خالی وزارت کار و سازمان فنی و حرفه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی احساس می‌شود و من این آمادگی را دارم تا به مقام معظم رهبری نامه بنویسم و از ایشان درخواست کنم وزیر کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو شود تا در این شورا از منافع آموزشگاه‌ها حمایت کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان از وزارت امور خارجه خواست تا از دیپلماسی مهارت در خارج از کشور حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز