خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری انتقاد کرد:

کارگران دولتی؛ محروم از مزایا و مشمول معایب کارمندی

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۱۸۳

چکیده: تعداد زیادی از کارگران مشمول قانون کار شاغل در ارگان‌های دولتی در پرداخت حق عیدی با فرمول کارگری(حداقل دو برابر دستمزد کارگران) همانند سالهای گذشته کوتاهی کرده‌اند و عیدی آنان را به شیوه کارمندان محاسبه کرده‌اند، این در حالی است که کارگران دولتی از «مزایای کارمندی» بی‌بهره‌اند.

دبیر خانه کارگر ایلام گفت: عیدی بسیاری از کارگران ایلامی مشمول قانون کار که در دستگاهای دولتی مشغول به کارند با فرمول محاسبه حقوق کارمندان دولت پرداخت شده است.

علی غیاثی با تاکید بر اینکه شیوه محاسبه حق عیدی این کارگران غیر قانونی است، به ایلنا گفت: تعداد زیادی از کارگران مشمول قانون کار شاغل در ارگان‌های دولتی در پرداخت حق عیدی با فرمول کارگری(حداقل دو برابر دستمزد کارگران) همانند سالهای گذشته کوتاهی کرده‌اند و عیدی آنان را به شیوه کارمندان محاسبه کرده‌اند، این در حالی است که کارگران دولتی از «مزایای کارمندی» بی‌بهره‌اند.

غیاثی در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از گستردگی معضل بیکاری در استان ایلام، گفت: با وجودی که فعالان کارگری و نمایندگان مردم در مجلس و همچنین بسیاری از کارفرمایان از وضعیت به وجود آمده اعلام نارضایتی کرده‌اند، اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز