خبرگزاری کار ایران

در نخستین نشست شورای تعیین مزد؛

کارگران و کارفرمایان درباره مزد ۹۳ به توافق نرسیدند / مذاکرات امروز ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۵۹

چکیده: در مذاکرات شب گذشته موضع نمایندگان کارگران برای تعیین حداقل مزد سال آینده کارگران، افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد کارگران بر اساس نرخ تورم بود و کارفرمایان ابتدا افزایش ۲۰ درصدی و سپس افزایش ۲۵ درصدی را مطرح کردند که مورد توافق نمایندگان کارگران قرار نگرفت.

نخستین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۹۳ که در ساعت ۱۹ شب گذشته(سه‌شنبه ۲۰ اسفند) شروع شده بود، در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه بدون توافق نمایندگان شرکای اجتماعی(کارگر، کارفرما، دولت) پایان یافت و ادامه این جلسه به صورت غیر رسمی و دو جانبه میان نمایندگان کارگران و کارفرمایان امروز، چهارشنبه ساعت ۱۷ در وزارت کار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مذاکرات شب گذشته موضع نمایندگان کارگران برای تعیین حداقل مزد سال آینده کارگران، افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد کارگران بر اساس نرخ تورم بود و کارفرمایان ابتدا افزایش ۲۰ درصدی و سپس افزایش ۲۵ درصدی را مطرح کردند که مورد توافق نمایندگان کارگران قرار نگرفت.

منابع ایلنا در شورای عالی کار گزارش داده‌اند که در صورت به توافق نرسیدن نمایندگان شرکای اجتماعی در جلسه امروز، جلسه دیگری در روز جمعه ۲۳ اسفند ماه برگزار می‌شود.

[گزارش تکمیلی از جزئیات مذاکرات مزدی شامگاه گذشته ارسال خواهد شد]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز