خبرگزاری کار ایران

۴۰۰ کارگر متخصص با امضای نامه‌ای هشدار دادند:

تلاش برای انصراف کارگران از انعقاد قرارداد مستقیم با پارس جنوبی / تصاویر تجمع دیروز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۶۳

چکیده: ‌ «‌ آنچنان ما را به مرگ گرفته‌اند تا به تب راضی شده و تن به انصراف از این طرح(ساماندهی کارگران پیمانی) بدهیم؛ همچنان که عده‌ای تن داده‌اند / کارگران با بیان آنکه مزایای دوران پیمانکاری شان از دست داده‌اند، به مواجه‌شان با تهدیدات مختلفی که بدلیل اعتراض شان به کاهش چند صد هزار تومانی مزدشان صورت گرفته است اشاره کرده‌اند.»

بیش از ۴۰۰ کارگر واحد تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی با امضای نامه‌ای به تشریح مشکلات شان در این مجموعه پرداختند.

به گزارش ایلنا، در این نامه با اشاره به طرح ساماندهی کارگران پیمانی تاکید شده است: ‌ «اکنون شاهد شرایطی نابسامان‌تر از قبل بوده و آنچنان ما را به مرگ گرفته‌اند تا به تب راضی شده و تن به انصراف از این طرح بدهیم؛ همچنان که عده‌ای تن داده‌اند».

نویسندگان نامه به انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران پیمانی واحد تعمیرات اشاره می‌کنند که سال گذشته و به بهانه افزایش مزد و مزایای این کارگران صورت گرفت اما نه تنها دربافتی آنان افزایش پیدا نکرد بلکه پس از اجرای طرح از حقوق شان تا چند صد هزار تومان نیز کاسته شد.

کارگران در ادامه با بیان آنکه مزایای دوران پیمانکاری‌شان را از دست داده‌اند، به مواجه‌شان با تهدیدات مختلفی که بدلیل اعتراضات‌شان به کاهش چند صد هزار تومانی مزدشان صورت گرفته است اشاره کرده‌اند.

آنگونه که در این نامه آمده است، مسئولان می‌گویند این طرح کار‌شناسی نبوده و وزارت نفت گنجایش جذب این همه نیرو را نداشته است.

کارگران با اشاره به آنکه هیچ مسئولی برای شنیدن صدای اعتراض آن‌ها در جمع شان حاضر نشده است، گفته‌اند که پرداخت یارانه‌های مردم از در آمد مجتمع گاز پارس جنوبی میسر می‌شود اما شاغلان این مجموعه از حقوق اولیه‌شان محروم مانده‌اند.

در بخش دیگری از نامه با اشاره به ابتلای کارگران به بیماریهای گوناگون بدلیل مشکلات آلودگی محیط، مطالبه‌ی زمان استراحت بیشتر و مطابق با کارکنان رسمی مطرح شده است که بدلیل آنچه کمبود نیروی متخصص عنوان می‌شود با این خواسته مخالفت می‌شود.

نویسندگان این نامه در پایان پیشنهاد داده‌اند کسانی که در مجموعه‌های صنعت نفت شاغلند از نظر دریافت دستمزد، مزایا و امکانات جانبی با همکاران رسمی شان که در‌‌ همان واحد صنعتی شاغل هستند برابر شده و بنیان نیروی کار سیاه و سفید به فراموشی سپرده شود.

گفتنی است ۲۸۰ کارگر واحد تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی روز گذشته(۱۱ آذر ماه) در اعتراض به این شرایط با ترک محل کارشان، در مقابل دفتر مدیر عامل تجمع کرده بودند. تصاویری که در ادامه می‌آید مربوط به تجمع دیروز است که از سوی کارگران به ایلنا ارسال شده است:

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز