خبرگزاری کار ایران

پاداش بهره‌وری به کارگران پیمانی نفت پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۳۷

«منابع خبری ایلنا در منطقه عملیاتی پارسیان از پرداخت نشدن پاداش بهره‌وری نیمه نخست سال به کارگران پیمانی شاغل در شرکتهای تابعه نفت و گاز منطقه زاگرس جنوبی خبر دادند. همزمان گزارش‌های مشابهی نیز از سایر مناطق نفت‌خیز به گوش می‌رسد.»

منابع خبری ایلنا در منطقه عملیاتی پارسیان از پرداخت نشدن پاداش بهره‌وری نیمه نخست سال به کارگران پیمانی شاغل در شرکتهای تابعه نفت و گاز منطقه زاگرس جنوبی خبر دادند. همزمان گزارش‌های مشابهی نیز از سایر مناطق نفت‌خیز به گوش می‌رسد. این در حالی است که پیش از این دستورالعملی از سوی وزیر نفت منتشر شده بود که بر اساس آن کارگران پیمانکاری نیز مشمول دریافت حق بهره‌وری می‌شدند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند: شرکت نفت هر سال دو بار به کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی شاغل در منطقه زاگرس جنوبی پاداش بهره‌وری پرداخت می‌کرد اما امسال طبق ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت نفت هیچ سهمی برای پرداخت پاداش بهره‌وری کارگرانی که بصورت پیمانکاری در پروژه‌های در دست احداثمنطقه زاگرس جنوبی مشغول کار هستند، درنظر گرفته نشده است.

کارگران منطقه عملیاتی پارسیان می‌گویند؛ مبلغ پاداش تعیین شده با احتساب شاخص‌هایی همچون پایه حقوق، فوق‌العاده ویژه، کارگاهی، حق جذب، حق مقام، بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی از ۷۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان برای هر یک از مشمولان متغیر است.

گارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان معتقدند هر چند این پرداختی‌ها علاوه بر ایجاد انگیزه بیان گر حمایت مالی از نیروی کار صنعت نفت ایران است اما این حمایت و قدردانی نباید تنها شامل گروه کوچکی از نیروهای کار شود. بنابراین از مسئولان وزارت نفت انتظار می‌رود که حداقل در تخصیص پرداخت‌های انگیزشی سهم واقعی این گروه از کارگران را نیز در نظر بگیرند.

منابع خبری ایلنا در عین حال یادآور شدند: پاسخ واحد حسابداری منطقه زاگرس جنوبی در رویارویی با واکنش کارگران این است که می‌گویند وزارت نفت هیچ دستوری در خصوص پرداخت پاداش بهره‌وری به نیروهای پیمانکاری اعلام‌ نکرده است.

به گفته کارگران؛ به احتمال قوی منظور از دستور پرداخت پاداش بهره‌وری یک نامه‌ اداری است که در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری از سوی وزیر نفت دولت یازدهم در خصوص پرداخت معادل یک ماه حقوق و مزایا تحت عنوان حق‌الزحمه بهره‌وری نیمه اول سال ۹۳ صادر شده است که کارگران پیمانی از دریافت آن مثتثنی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز