خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی خوزستان علیه بیماری نیوکاسل

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۳۶۰

مرحله ششم طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در مرحله ششم طرح واکسیناسیون طیور بومی یک میلیون و پانصد هزار قطعه طیور بومی در خوزستان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شود.

ایوب پدرام افزود: برای افزایش سطح ایمنی در طیور بومی برای قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی و همچنین حفظ جمعیت طیور بومی و اشتغال پایدار در روستا ها، طیور بومی روستا‌های استان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

وی زمان اجرای این طرح را از  27 ام شهریور ماه جاری بمدت سه هفته اعلام کرد و ادامه داد: واکسن نیوکاسل مورد استفاده در طرح سراسری طیور بومی در برابر گرما مقاوم بوده و به صورت خوراکی به طیور داده می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خوزستانبا بیان اینکه نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی مسری طیور است که با سرعت بالا منتشر می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد و و در صورت شیوع باعث خسارات جبران ناپذیری به طیور صنعتی و بومی می شود ، لذا تنها را مقابله با این بیماری  رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون است.

پدرام در پایان اجرای موفق این طرح را نیازمند همکاری روستائیان و عشایر با گروه‌های دامپزشکی دانست و از مردم استان خواست با این گروهها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز