خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح رصد و پایش کارخانجات خوراک دام و آبزیان استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۰۷۱

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان، گفت: اجرای طرح رصد و پایش کارخانجات خوراک دام به منظور اطمینان از سلامت خوراک دام تولید شده در کارخانجات، طی دو مرحله صورت می گیرد که فاز اول آن در اردیبهشت ماه سالجاری توسط کارشناسان ادارات دامپزشکی آغاز گردید.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، عبدالله محمدحسنی با اشاره به این موضوع که در این مرحله شاخص های بهداشتی شامل شمارش و جستجوی اکلای، سالمونلا، شمارش قارچ، میزان رطوبت، پراکسید و آفلاتوکسین B1 مورد پایش قرار می گیرند، گفت: در صورت بالا بودن میزان هر یک از این شاخص ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه تولید و در نهایت سلامت افراد جامعه وارد شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان خوزستان در ادامه افزود: در صورت وجود هرگونه مغایرت با آیتم های بهداشتی این اداره کل در واحد تولیدی خوراک دام و آبزیان ضمن  توقف کامل خط تولید نسبت به  شناسایی نقاط ضعف، حذف تهدیدات احتمالی، پاکسازی و شستشوی تمامی تجهیزات چرخه تولید و  انجام سایر اقدامات قانونی طبق ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی جهت رفع نقص و ارتقا و بهبود کیفیت خوراک دام و آبزیان تولیدی اقدام بعمل  می آید.

شایان  ذکر است تعداد ۱۴ کارخانه خوراک دام و آبزیان در سطح استان خوزستان در شهرستانهای اهواز، ایذه، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوشتر و ماهشهر در حال تولید خوراک دام و آبزیان می باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز