خبرگزاری کار ایران

در طی یک هفته اخیر رخ داد؛

مصدومیت دو واکسیناتور دامپزشکی خوزستان در حین انجام وظیفه بر اثر حمله سگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۳۷۳

دو نفر از نیروهای دامپزشکی خوزستان در حین انجام عملیات میدانی و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و تامین بهداشت و سلامت جامعه از ناحیه پشت پا دچار مصدومیت شدید شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، با توجه به شروع عملیات واکسیناسیون علیه بیمارهای واگیر دار دامی در سطح استان خوزستان و بالطبع آن حضور واکسیناتورهای دامپزشکی استان جهت ایمن سازی دام های سبک و سنگین در روستاها و مناطق صعب العبور استان، متاسفانه دو نفر از نیروهای دامپزشکی استان در شهرهای بندر ماهشهر و اندیکا در حین انجام عملیات میدانی و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و تامین بهداشت و سلامت جامعه از ناحیه پشت پا دچار مصدومیت شدید بر اثر حمله سگ شدند.

با توجه به اینکه  نیروهای دامپزشکی همیشه در معرض تهدیدهای سخت شغلی از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام، آسیب های فیزیکی، تحمل شرایط بد آب و هوایی و انجام مأموریت های دشوار در دور افتاده ترین مناطق و مناطق صعب العبور می باشند، ولی همواره برای حفظ سرمایه دامی کشور و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک بین انسان و دام مجدانه تلاش می کنند.

لازم به ذکر است، هاری یک بیماری ویروسی کشنده و غیرقابل درمان، ولی قابل پیشگیری می باشد که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که بطور معمول از طریق گاز گرفتگی، بیماری به دام یا انسان سالم قابل انتقال می باشد.

همچنین تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک، واکسیناسیون به موقع سگ های صاحبدار و واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر بیماری و همچنین افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می گیرند، می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز