رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز از کشف و ضبط ۲۳ تن مرغ منجمد تاریخ مصرفگذشته در یکی از سردخانههای نگهداری فرآوردههای خام دامی خبر داد و بر تداوم برخورد قاطع با متخلفان حوزه امنیت غذایی تاکید کرد.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز از کشف و ضبط ۲۳ تن مرغ منجمد تاریخ مصرفگذشته در یکی از سردخانههای نگهداری فرآوردههای خام دامی خبر داد و بر تداوم برخورد قاطع با متخلفان حوزه امنیت غذایی تاکید کرد.
رئیس اداره دامپزشکی هویزه با اشاره به تأثیر نوسانات دمایی بر افزایش بیماری پاستورلوز، خواستار رعایت دقیق ضوابط قرنطینهای و واکسیناسیون بهموقع توسط دامداران برای جلوگیری از خسارات اقتصادی شد.
ادارهکل دامپزشکی خوزستان با هدف حفظ سلامت عمومی و رعایت موازین شرعی، ۹۸ اکیپ تخصصی را در سراسر استان مستقر کرده و از شهروندان خواست برای پیشگیری از بیماریهای مشترک، از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تشکیل ۱۱ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با حوزه دامپزشکی در سطح استان با هدف برخورد با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت فرآوردههای دامی خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۵۵ هزار تن انواع آبزیان تولید شده در این استان در سال ۱۴۰۴ تحت نظارت بهداشتی قرنطینهای قرار گرفت و به بیش از هشت کشور مقصد صادر شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان از روند رو به جلوی تامین نهادههای دامی وارداتی به کشور و اجرای ترخیص شبانهروزی این محمولهها با نظارتهای دقیق بهداشتی دامپزشکی در استان از طریق بندر امام خمینی (ره) خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان بر تداوم نظارتهای بهداشتی بر کشتارگاههای دام و طیور استان و عزم جدی این اداره کل برای تضمین سلامت فرآوردههای خام دامی تاکید کرد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان از افتتاح یازدهمین کشتارگاه تمامصنعتی طیور استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: توسعه زیرساختهای بهداشتی حوزه تولید و عرضه فرآوردههای خام دامی، نقش مستقیم و تعیینکنندهای در ارتقای سلامت جامعه دارد.
طرح واکسیناسیون ضربتی و گسترده دامهای سنگین (گاو و گوساله) علیه بیماری ویروسی لمپیاسکین در شهرستان رامهرمز، با پوشش بیش از ۸۵۰۰ رأس دام و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری و کاهش خسارات اقتصادی، با موفقیت به پایان رسید.
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان از آغاز فاز دوم طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان خبر داد و گفت: در این مرحله دامهای روستایی و عشایری بهصورت کاملا رایگان واکسینه میشوند.