خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرکل دامپزشکی خوزستان تشریح شد؛

راهکار مقابله با بیماری های حوزه پرورش میگو

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۵۷

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در بازدید از مزارع پرورش میگو چویبده آبادان، گفت: اجرای قرنطینه صحیح و کامل و رعایت اصول بهداشتی در مزارع پرورش میگو راهکار مقابله با بیماری‌های مرتبط با حوزه پرورش میگو است.

‌به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، کنار کوهی با بیان این موضوع که کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان با اقدامات شبانه‌روزی نسبت به انجام نظارت‌های فنی و تخصصی اقدام می‌کنند، اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص نمونه‌برداری از پیش مولدین، پست لارو و غذای لاروی در مراکز تکثیر و همچنین مراکز نرسری و بازدید از روند آماده‌سازی مزارع پرورشی و انجام بازدید‌های مشترک با کارشناسان اداره کل شیلات را می‌توان نام برد.

وی همچنین در ادامه گفت: کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان از زمان شروع عملیات مولدسازی در ۳ مرکز تکثیر فعال میگو و ۵ مرکز نرسری ضمن نظارت بر آماده‌سازی، از پیش مولدین و همه تانک‌های حاوی پست لارو مراکز تکثیر جهت انجام آزمایشات ویروسی (بیماری لکه سفید، تورا سندرم، کله زرد و ...) نمونه‌برداری را انجام داده‌اند.

کنارکوهی ضمن دیدار با پرورش دهندگان از نزدیک روند پرورش میگو و وضعیت پرورش این آبزی را در منطقه را بررسی کرد.

وی بر رعایت دقیق اصول قرنطینه‌ای و بهداشتی در مزارع برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تاکید کرد و از آمادگی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان جهت اعمال نظارت‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز بیماری و برگزاری دوره آموزشی تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان گفت: عملیات پایش بیماری‌های ویروسی و میکروبی مراکز تکثیر و پرورش میگو در سایت چوئبده آبادان تا پایان فصل پرورش (پایان مهرماه) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز