خبرگزاری کار ایران

توسعه صبافولاد کلید خورد/ ظرفیت تولید بریکت گرم ۱.۷۶ میلیون تن افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۸۰۰

ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی طرح توسعه صبافولاد خلیج فارس شامل عملیات اجرایی واحد احیای مگامدول شماره ۲ آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از صبا انرژی، ظهر امروز با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران صنعتی عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت صبافولاد خلیج فارس آغاز شد. 

در این طرح توسعه قرار است با آغاز عملیات اجرایی واحد احیای مگامدول شماره ۲ صبافولاد خلیج‌فارس سالانه میزان تولید بریکت گرم در این واحد را ۱.۷۶ میلیون تن افزایش دهد، این پروژه بزرگ قرار است در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در طول ۲ سال احداث شود. 

با احداث این واحد تولیدی پیش‌بینی می‌شود برای ۴۰۰ نفر از جوانان شغل به صورت مستقیم ایجاد شود و ۵ هزار شغل جانبی و غیر مستقیم نیز این طرح ایجاد خواهد کرد. 

استاندار هرمزگان در این مراسم با تاکید بر عمل گرایی مدیران واحدهای تولیدی و مسئولان گفت: چشم انداز خوبی برای تولید محصولات فولادی در سطح استان وجود دارد و حجم تولید افزایش می‌یابد. 

وی افزود: هرمزگان می‌تواند با ظرفیت ویژه‌ای که در حوزه معادن و البته واردات مواد اولیه مورد نیاز دارد به قطب تولید محصولات فولادی تبدیل شود و توسعه را در این حوزه رقم بزند. 

دوستی با تاکید بر اینکه علاوه بر حوزه فولاد، هرمزگان در حوزه نفت و انرژی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد تصریح کرد: به زودی اخبار خوبی در حوزه اکتشافات جدبد در حوزه نفت و گاز از هرمزگان مخابره می‌شود و جایگاه این استان در این خصوص ارتقا می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی موتور محرک اساسی توسعه است، بر تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص به ویژه در حوزه صنایع سنگین تاکید کرد و گفت: در این حوزه کارهای خوبی انجام شده و برای تربیت نیروی انسانی کاربلد هنرستان‌های جوار صنایع در هرمزگان ایجاد شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز