خبرگزاری کار ایران

براساس اعلاغم بانک جهانی؛

بحرین دارای بالاترین نرخ تورم مواد غذایی در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۹۸۳

بحرین بالاترین نرخ تورم قیمت مواد غذایی را در سطح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نوامبر 2022 با نرخ 12.7 درصد به ثبت رساند.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ بحرین بالاترین نرخ تورم قیمت مواد غذایی را در سطح کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نوامبر 2022 با نرخ 12.7 درصد به ثبت رساند. درصد بالای نرخ تورم بحرین در مقایسه با 7.1 درصد در کویت، 5 درصد در عمان، 3.7 درصد در عربستان و 0.3 درصد در قطر است.

گزارش جدید بانک جهانی نشان می‌دهد که بحرین طی بازه زمانی ژانویه 2022 تا نوامبر 2022 افزایش قابل توجهی در قیمت مواد غذایی بین 5 تا 30 درصد به ثبت رساند.

در این گزارش که روز جمعه توسط روزنامه بحرینی البلاد منتشر شد، آمده است که بحرین در نوامبر 2022 بالاترین نرخ تورم قیمت مواد غذایی را در سال گذشته (12.7 درصد) ثبت کرده است.

 نرخ تورم مواد غذایی در بحرین طی 6 ماه سال گذشته به کمتر از 10 درصد نرسیده است که دلیل آن وابستگی شدید این کشور به واردات اکثر مواد غذایی است. قیمت مواد غذایی داخلی همچنان در سرتاسر جهان در حال افزایش است، چون اطلاعات مربوط به دوره زمانی بین سپتامبر تا دسامبر 2022 نشان می‌دهد که نرخ تورم بالا در تقریباً همه کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​وجود دارد.

 بانک جهانی در گزارشی در 11 ژانویه انتظار داشت که تولید ناخالص داخلی کشورهای خلیج فارس در سال جاری 2023 رشد اندکی را ثبت کند. قابل ذکر است که اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از نرخ تورم پایین برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز