خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شریف دریا پویان مطرح کرد:

به‌روزرسانی ماشین‌آلات شیلات؛ پیش‌شرطِ رقابت با محصولات خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۳۲۷

مدیرعامل شرکت شریف دریا پویان گفت: برای کشورهای مطرح در صنعت آبزیان، پایداری در تولید نسبت به کیفیت از اهمیت بالاتری برخوردار است که این امر باعث رقابت پذیری در بازار خارجی و داخلی می‌شود.

به گزارش ایلنا،‌ « فرش فروش» مدیرعامل شرکت «شریف دریا پویان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: از آنجا که محصولات خارجی به دلیل استفاده از تکنولوژی بالا از کیفیت بالاتری برخوردار هستند؛ درصورت به روزرسانی ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت شیلات کشور، ایران نیز توانایی رقابت با محصولات خارجی را خواهد داشت. متاسفانه درحالی به تولیدکنندگان ایرانی فرصت رشد داده نشده است که با حمایت از تولیدکنندگان و مدیریت واردات می‌توان محصولات ایرانی را نیز ارتقاء داده و مزیت رقابتی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت شریف دریا پویان، کاهش مصرف محصولات آبزیان را ناشی از تورم و مسائل اقتصادی دانست و گفت: با توجه به تورم موجود کشور مردم به قیمت محصولات بیشتر ارزش غذایی محصولات توجه می‌کنند؛ بنابراین دولت باید با برنامه‌ریزی و حمایت از تولیدکنندگان، بهای تمام شده محصولات آبزیان را کاهش دهد تا مردم با هر میزان توان مالی قادر به خرید محصولات باشند.

به اعتقاد وی؛‌ سیاست‌های تشویقی می‌تواند در کاهش بهای تمام شده و افزایش قدرت خرید مردم تاثیرگذار باشند.

فرش‌فروش با اشاره به وجود گونه‌های نایاب در صنعت آبزیان کشور گفت: باید نسبت به تکثیر و پرورش گونه‌های خاص توجه داشت تا این صنعت رشد کند.

وی همچنین با اشاره به همجواری ایران با کشورهای خلیج فارس در صیدگونه مشترک اظهار کرد: سیاست‌های نادرست در صنعت پرورش و عدم صید کافی باعث کاهش میزان تولید و کیفیت محصولات ایران در برخی از گونه‌ها شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز