خبرگزاری کار ایران

مدیر بازرگانی شرکت شیلات خلیج فارس:

عرضه آبزیان متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان؛ شرط رونق بازار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۹۲۲

مدیر بازرگانی شرکت شیلات خلیج فارس با تاکید بر اینکه توجه اساسی به قدرت خرید مردم مسئله مهمی است و باید تولید و پرورش گونه‌هایی را درنظر بگیریم که مطابق با توان خرید مردم است، گفت: باید قدرت خرید مردم را درنظر بگیریم یعنی هرچه آبزیان قیمت کمتری داشته باشند مشتری بیشتری خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، علی اکبر یاری، مدیر بازرگانی شرکت شیلات خلیج فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: «اگر مدیریت تشکل‌ها موثر باشند در تبیین قوانین و روش‌هایی مورد تببین موثر در تشکل‌ها باشد. یعنی این قوانین توسط مدیران شیلاتی تبیین شود. این مدیریت‌ها باید در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی باشند و مدیران نیز باید اهداف خود را بر پایه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هدف‌گذاری کنند و بستر هدف ها نیز روشن باشد.»

وی در خصوص فاصله مصرف سرانه آبزیان در ایران نسبت به کشورهای دیگر گفت: «یکی از عوامل موثر در این راه، ایجاد فرهنگ مصرف آبزیان است به معنای دیگر فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان باید صورت گیرد. همچنین باید تولید آبزیان گونه‌های مختلف برای داخل کشور متناسب با سلیقه و نیاز مصرف کننده باشد. آبزیان باید به شکلی فرآوری شوند که مورد نیاز و خواست مصرف کنندگان باشد به معنای دیگر به شکلی آماده شود که مستقیما و به راحتی طبخ شود.»

مدیر بازرگانی شرکت شیلات خلیج فارس با تاکید بر اینکه توجه اساسی به قدرت خرید مردم مسئله مهمی است و باید تولید و پرورش گونه‌هایی را درنظر بگیریم که مطابق با توان خرید مردم است، گفت: «باید قدرت خرید مردم را درنظر بگیریم یعنی هرچه آبزیان قیمت کمتری داشته باشند، مشتری بیشتری خواهند داشت. چرا که هرچه قیمت آبزیان افزایش یابد مردم به سمت خرید کالاهای اساسی‌تر حرکت خواهند کرد.»

وی درخصوص استفاده از روش‌های نوین در صنعت پرورش آبزیان نیز گفت: «پرورش‌دهندگان ما باید از روش‌های نوین پرورش در دنیا بهره ببرند و ارتباط تنگاتنگی با فناوری روز دنیا داشته باشند. همچنین باید مزیت‌های بومی را در نظر بگیریم و بر تولید گونه‌هایی تمرکز کنیم که از مزیت نسبی برخوردار باشد.»

یاری ادامه داد: «باید بپذیریم که سازمان شیلات، سازمانی سیاستگذاری بوده، دانشگاه باید مشاور باشد و بخش خصوصی با بهره‌گیری از سیاستگذاری سازمان شیلات تولید آبزیان را انجام دهد. بنابراین هرچه ارتباط این زنجیره‌ها بیشتر باشد تولید با کیفیت‌تر، ارزانتر و مناسب‌تر خواهد بود. خوشبختانه سیاست‌های سازمان شیلات تاکنون موفق‌ بوده است و می‌توان گفت یکی از کشورهای موفق دنیا در زمینه پرورش در قفس و گونه‌های سی‌باس و قزل‌آلا هستیم.»

وی در پایان گفت‌وگوی خود با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های دانش بنیان، گفت: «دانش بنیانی بودن پرورش آبزیان می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید بهره‌مندی از محصولات ضمنی آبزیان مانند چرم ماهی و تخم قزل‌آلا و غیره را نیز داشته باشد.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز