خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

کیفیت کار های تولید داخل با وارداتی متفاوت است / تولید بی کیفیت نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۳۹

کارهای تمام شده در داخل ایران بی‌کیفیت نیستند اما قبول داریم که به نسبت کالاهای تولید شده در دیگر کشورها با تفاوت‌های بسیاری همراه است.

کشتی آرای گفت: در کشور های دیگر تمامی مراحل به طور مکانیکی و با دستگاه های پیشرفته انجام می گیرد ولی در ایران تمامی کارخانجات مجهز به این دستگاه‌ها نیستند و همین امر سبب شده است که کیفیت کارهای تولید داخل در مقایسه با دیگر کشورها تفاوت داشته باشد. البته در نرخ قیمت تمام شده نیز این تفاوت قابل ملاحظه است.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران در گفت و گو با ایلنا در خصوص دلیل ارائه کالاهای بی کیفیت تولید داخل ایران در واحد های صنفی گفت: کارهای تمام شده در داخل ایران آنچنان که می گوید بی‌کیفیت نیستند اما قبول داریم که به نسبت کالاهای تولید شده در دیگر کشورها با تفاوت‌های بسیاری همراه است.

وی ادامه داد: در کشور های دیگر تمامی مراحل به طور مکانیکی و با دستگاه های پیشرفته انجام می گیرد ولی در ایران تمامی کارخانجات مجهز به این دستگاه‌ها نیستند و همین امر سبب شده است که کیفیت کارهای تولید داخل در مقایسه با دیگر کشورها تفاوت داشته باشد. البته در نرخ قیمت تمام شده نیز این تفاوت قابل ملاحظه است.

او در پاسخ به این پرسش که هم اکنون کارهای خارجی به صورت پنهان به فروش می رسد اظهار داشت: به هر عنوان برخی از مشتریان واحدهای صنفی در داخل خواهان کارهای تمام شده در خارج از ایران هستند و این را نمی توان نادیده گرفت اما به طور کل نباید این اقدام صورت بگیرد و همان طور که می‌دانید کالاهای خارجی توسط ماموران و بازرسان از داخل ویترین و صندوق‌های فروشندگان جمع آوری می شود.

کشتی آرای در پاسخ به این سئوال که حضور کالاهای خارجی می توانند سبب رشد و افزایش کیفیت کارهای ساخت داخل شود گفت: بله با این نظر شما موافق هستم. به عنوان مثال نیز میتوانم صنعت خودرو سازی را مثال بزنیم و بگویم اگر خودرو های وارداتی نبودند آیا اینک شاهد تولید خودرو در ایران با استاندارد های روز بودیم، پاسخ این است که نه درصورتی که خودرو خارجی وارد نمی شد کارخانه های تولید خودرو در ایران همان پیکان را تولید و به بازار مصرف عرضه می کردند. به طور حتم در صنعت طلا و جواهر نیز اینچنین است باید اجازه داد کار های خارجی وارد شود تا شاهد گرمای بازار رقابت باشیم. امروز تمامی کارشناسان و فعالان این صنف معتقد هستند در صورت اجازه واردات و فروش کارهای تمام شده خارجی، کیفیت تولیدات داخل به یکباره افزایش خواهد یافت و دیگر مشتری ابتدا ورود سئوال نمی کند انگشتر و گردنبند ساخت کشور دیگری را دارید یا خیر.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ایران در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری کلاس های آموزشی برای واحدهای صنفی فعال در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون در تمام شهرهای ایران این کلاس‌های آموزش در حال برگزاری است و تلاش داریم برای رشد و توسعه این صنعت اقدامات دیگری را نیز در دستور کار اتحادیه قرار دهیم اما زمان زیادی برای این مهم نیاز داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز