خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت داخلی واشنگتن:

روسیه از شبکه‌های اجتماعی برای تفرقه‌افکنی میان آمریکایی‌ها استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۲۶

مشاور امنیت داخلی ایالات متحده گفت که هیچ نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که روسیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را «به اندازه و گستره» سال ۲۰۱۶ هدف قرار داده باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کریستین نیلسن» مشاور امنیت داخلی ایالات متحده، روز گذشته -شنبه- گفت که هیچ نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که روسیه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را «به اندازه و گستره» سال ۲۰۱۶ هدف قرار داده باشد. 

نیسلن این سخنان را در اجلاس مقام‌های وزارت امینت داخلی در فیلادلفیا مطرح کرد.

این اجلاس معمولا بر تدارکات لازم برای ثبت‌نام رای‌دهندگان و ابزارهای رای‌گیری و مسائل امنیتی مربوط به انتخابات تمرکز دارد و از این رو چندان برای عموم مردم جالب‌توجه نیست. با این وجود، در پی اتهاماتی که اخیرا علیه روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ مطرح شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. 

نیلسن گفت که آژانس او به مقام‌های محلی و کشوری کمک خواهد کرد تا خود را برای حملات سایبری از طرف روسیه یا دیگر کشورها آماده کنند. وی همچنین گفت که مقام‌های امنیتی شاهد «تلاش‌های روسیه در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، همدردی سخنگویان و دیگر ابزارها برای ایجاد تفرقه و دودسته‌گی در میان آمریکایی‌ها» هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت که این دست اقدام‌ها «لزوما بر نامزد یا کارزار انتخاباتی خاصی متمرکز نشده است.» 

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ در ماه نوامبر برگزار خواهد شد و در جریان آن، همه کرسی‌های مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده، به رای گذاشته می‌شود.

سخنان نیلسن، در جمع مقام‌های وزارت امینت داخلی در فیلادلفیا، یک روز پس از آن مطرح شده که وزارت دادگستری آمریکا علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه، به دلیل حمله سایبری علیه حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۱۶، اعلام جرم کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز