خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن باید نسبت به مسکو جسور اما انعطاف‌پذیر باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۷۱۴

وزیر خارجه ایالات متحده خواستار توجه ویژه به منازعات میان روسیه و چین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، باور دارد که واشنگتن باید در رابطه با مسکو «جسور اما انعطاف‌پذیر» باشد و بکوشد تا حوزه‌های مشترک را شناسایی کند. 

پمپئو در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت: «مسکو و واشنگتن بر سر نکات بسیاری با یکدیگر اختلاف دارند. ارزش‌های ما کاملا با یکدیگر متفاوت است، اما موقعیت‌هایی هم هست که منافع دو کشور با یکدیگر همپوشانی دارد. چالش وزارت خارجه هم همین است؛ این‌که نقاط مناسب برای همکاری مشترک را پیدا کند و در عین حال از ایالات متحده در برابر فعالیت‌های مخرب کشورها حمایت کند.»

پمپئو همچنین اشاره کرد که در یک دهه گذشته، سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر مبارزه با تروریسم و همچنین مبارزه برای قدرت بوده است. در این راستا، او خواستار توجه ویژه به منازعات میان روسیه و چین شد. 

هفته گذشته، پمپئو گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، به‌زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

«دیمیتری پشکوف»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز شنبه ملاقات میان دو کشور را تایید کرده و گفته بود که این دیدار به محض آن‌که شرایط مهیا شود برگزار خواهد شد.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز