خبرگزاری کار ایران

جنگنده‌های عربستان در چندین نوبت شمال یمن را بمباران کردند

جنگنده‌های عربستان سعودی چندین بار استان «صعده» در شمال یمن را بمباران کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، جنگنده‌های عربستان در ادامه بمباران یمن، مناطق مختلفی از استان صعده در شمال این کشور را هدف قرار دادند.

برخی از شاهدان عینی گفتند که مقبره «حسین الحوثی» بنیانگذار جنبش حوثی‌ها در صعده نیز در بمباران جنگنده‌های عربستان منهدم شد. 

این شاهدان افزوند که منطقه مرزی یمن و عربستان در غرب استان صعده نیز به شدت بمباران شد. 

برخی منابع یمنی نیز گفتند که در بمباران چندین روستا در استان «حجه» توسط عربستان ۱۳ غیرنظامی کشته شدند. 

در همین حال، جنبش انصار الله یکی از تاسیسات دفاع هوایی عربستان در شهر «نجران» را موشک‌باران کرد که در اثر آن هشت نفر کشته شدند. 

در تحولی دیگر، سازمان ملل اعلام کرد که دست کم هزار و ۴۰۰ نفر از مردم یمن در جریان حملات هوایی عربستان سعودی به این کشور کشته شدند. 

 «یوهانس فایردیرکلاوف» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن طی گزارشی تاکید کرد که در این حملات که از ششم فروردین ماه سال جاری آغاز شد، نزدیک به شش هزار نفر مجروح شده‌اند. 

کلاوف در گزارش خود اعلام کرد که بیشتر قربانیان شهروندان عادی یمنی هستند. 

وی خواستار فراهم شدن امکان خارج کردن شهروندان از مناطق زیر بمباران و پایبندی طرفین به قوانین حمایت از شهروندان بر اساس قوانین بین‌المللی شد. 

هماهنگ‌کننده امورانسانی سازمان ملل در یمن خواستار برقراری آتش‌بس به منظور خروج شهروندان از مناطق زیر بمباران و اجازه یافتن سازمان‌های کمک‌رسان به ارسال کمک‌های ضروری برای مردم شد. 

کلاوف از کشته و مجروح شدن بسیاری از شهروندان در بمباران‌ها ابراز تاسف کرد و گفت که گزارش‌ها حاکی است که در بمباران‌های هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان مناطق و تجمعات شهروندان و تاسیسات زیربنایی هدف قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۲۷۵۶۶۴