خبرگزاری کار ایران

عربستان طرح جدایی جنوب یمن را به منصور هادی ارائه کرد

کد خبر : ۲۵۴۷۴۷

یک هیئت اطلاعاتی بلندپایه یمن در پی رسیدن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به شهر جنوبی «عدن»، به این شهر آمده و با وی دیدار کردند.

دولت عربستان سعودی پیشنهاد جدایی جنوب یمن از شمال این کشور را به رئیس جمهوری مستعفی یمن ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از حور نیوز، برخی منابع آگاه گفتند که یک هیئت اطلاعاتی بلندپایه یمن در پی رسیدن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به شهر جنوبی «عدن»، به این شهر آمده و با وی دیدار کردند.

این منابع افزودند که هیئت اطلاعاتی عربستان و شماری از اعضای کمیته ویژه امور یمن که ریاست آن به عهده شاهزاده «محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود» جانشین ولیعهد و معاون دوم نخست‌وزیر و وزیر کشور عربستان است، با هادی و شماری از مسئولان وابسته به وی دیدار کردند.

این منابع آگاه تاکید کردند که هدف از این دیدار رسیدن به راه حل‌هایی است که بلندپروازی‌ها و خواسته‌های عربستان را برآورده کند.

این منابع تصریح کردند که عربستانی‌ها مبالغ مالی هنگفتی به هادی داده و چندین پیشنهاد از جمله حمایت از وی در صورت جدایی جنوب یمن از شمال این کشور ارائه کردند.

طرحی که اکنون عربستان در پی آن است، تکرار سناریوی سال ۱۹۹۴ میلادی است که در آن زمان این کشور و شماری دیگر از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای ناکامی وحدت یمن که توسط «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق یمن در سال ۱۳۹۰صورت گرفت، مبالغ هنگفتی هزینه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز