خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۲۳۲

کشته شدن ۳۱ نفر از کارکنان نهادهای بشردوستانه سازمان ملل در حمله اسرائیل، سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی در روز چهارشنبه و عدم رای‌دهی شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس در غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است

به گزارش ایلنا، جمعی از سفرا و کارگزاران پیشین عرصه سیاست خارجی کشور طی بیانیه ای در خصوص اوضاع جاری فلسطین تاکید کردند: مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال و تجاوزات رژیم اسرائیل، مظهر کامل «حق ذاتی بر دفاع مشروع» است که جزئی از موازین حقوقی بین‌المللی و انسانی بویژه ماده ۵۱ منشور می باشد. دفاع قانونی و مشروع فلسطینیان، مستقل و شجاعانه بوده و ارتباط دادن آن به کشورهای دیگر اشتباه بزرگی است.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری آتش‌بس فوری میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین را رد کرد.

- وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور فردا-چهارشنبه- عازم سرزمین‌های اشغالی می‌شود.
- دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کارکنان نهادهای بشردوستانه این سازمان که در حین انجام وظیفه در غزه در حمله رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند، به ۳۱ نفر افزایش یافت.

- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به عدم تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورش برای آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در شورای امنیت، تأکید کرد که این شورا «گروگان نیات خودخواهانه بلوک کشورهای غربی شده است».

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در شبکه «اکس» اعلام کرد که با وزیر خارجه ایران درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرده است.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز