خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۱۴

عملیاتی شدن سامانه موشکی «شیطان-۲» روسیه، کناره‌گیری نخست‌وزیر سابق فنلاند از ریاست حزب سوسیال دموکرات و ابراز امیدواری آمریکا برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز در بحران گابن از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر سابق فنلاند که در انتخابات آوریل با اختلاف اندکی شکست خورد، از سمت ریاست سوسیال دموکرات‌های چپ میانه کنار رفت.

- روسیه اعلام کرد که موشک بالستیک قاره‌پیمای «سرمات» که جدیدترین سامانه تسلیحات هسته‌ای این کشور به شمار می‌رود، اکنون وارد مرحله عملیاتی شده است.

- وزیر خارجه اوکراین گفت که ضدحمله این کشور در حال شکست نیست بلکه به حرکت «رو به جلو» ادامه می‌دهد.

- بر اساس سندی که رویترز مشاهده کرده و به طور جداگانه توسط دو مقام آمریکایی تأیید شده است، واشنگتن برای نخستین بار مهمات جنجال‌برانگیز حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

- هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده همچنان به دست‌یابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک پایدار برای اوضاع در گابن و نیجر امیدوار است.

- روسیه حمله نیمه‌شب اوکراین به پل کریمه که شبه‌جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌کند، متوقف کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز