خبرگزاری کار ایران

اندیشکده آمریکایی:

ژاپن متحد اصلی آمریکا در دفاع از تایوان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۳۵۲

اندیشکده آمریکایی در گزارشی ژاپن را متحد اصلی ایالات متحده در دفاع از تایوان توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان،  یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد که ژاپن مهم‌ترین متحد آمریکا در دفاع از تایوان در صورت حمله چین خواهد بود. 

شورای روابط خارجی آمریکا در گزارش اخیر خود با عنوان «روابط ایالات متحده و تایوان در عصر جدید» نوشت که آمریکا با توجه به محدودیت‌های جغرافیایی خود باید به حمایت متحدانش در منطقه آسیا و اقیانوسیه تکیه کند و ژاپن مهم ترین متحد آن در این زمینه خواهد بود‌. 

در این گزارش آمده است که ژاپن میزبان حدود ۵۴ هزار سرباز آمریکایی و همچنین مقر برخی یگان‌های اصلی ایالات متحده مانند ناوگان هفتم نیروی دریایی و یگان سی‌و‌یکم نیروی اعزامی دریایی است.

این اندیشکده که در نیویورک مستقر است، اعلام کرد: «ایالات متحده نمی‌تواند بدون احضار نیروها و تاسیسات خود در ژاپن پاسخی سریع و مؤثر به تجاوز چین به تایوان بدهد». 

در ادامه این گزارش آمده است که جنگنده‌های آمریکایی بدون استفاده از پایگاه‌های خود در ژاپن نمی‌توانند به طور موثر وارد جنگ شوند و برای استقرار آنها در عملیات‌های جنگی باید از قبل رایزنی‌های لازم را با توکیو انجام دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز