خبرگزاری کار ایران

راه‌های مهاجرت به کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۸۵۲

کانادا جزء توسعه یافته‌ترین کشورهاست که مهاجران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می‌کند. از جمله دلایل مهاجرت به کانادا می‌توان به وجود برترین دانشگاههای جهان در این کشور، بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد قوی و در حال رشد، نرخ بیکاری پایین اشاره کرد که سالانه افراد زیادی را ترغیب می‌کند تا برای دریافت اقامت کانادا تلاش کرده و مهاجرت به این کشور را برای خود برگزینند.

قطعا سوالات زیادی در رابطه با اقامت در کانادا، شرایط مهاجرت به کانادا، راه‌های مهاجرت به کشور کانادا، اخذ اقامت دائم این کشور، جاب آفر کانادا، وکیل مهاجرت به کانادا و… در ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور ایجاد شده است. راههای متعددی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را برای مهاجرت دارا هستند. اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا و اخذ اقامت این کشور را دارید، می توانید از مشاوره موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی در این زمینه درخواست راهنمایی نموده و اطلاعات لازم در خصوص چگونگی مهاجرت را از آنها جویا شوید. برای کسب اطلاعات کلی درباره مهاجرت به کانادا به شما توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا مستلزم تحقیق و برنامه‌ریزی دقیق است و پذیرش درخواست شما اولین قدم شما برای یک زندگی جدید موفق در کانادا است. در اینجا مروری کوتاه بر مراحلی که باید برای مهاجرت موفقیت‌آمیز به کانادا انجام دهید آورده شده است.

صلاحیت خود را مشخص کنید

در مورد انواع مختلف برنامه‌های مهاجرتی که دولت کانادا ارائه می‌دهد، مانند برنامه کارگران ماهر فدرال، یا برنامه تجارت ماهر فدرال، تحقیق کنید.

اکثر برنامه‌های مهاجرتی واجد شرایط بودن را بر اساس تسلط شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی، تحصیلات، تجربه کاری و شرایط مالی خاص تعیین می‌کنند. همچنین ممکن است مجبور شوید یک بررسی سوء پیشینه را تکمیل کنید. اگر به هیچ یک از زبان‌های رسمی کانادا مسلط نیستید، قبل از درخواست، یک دوره زبان را در نظر بگیرید.

درخواست خود را تکمیل کنید

پس از اطمینان از واجد شرایط بودن درخواست خود را تکمیل کنید. اطمینان حاصل کنید که در درخواست خود صادق هستید؛ زیرا اطلاعات نادرست می تواند شما را رد صلاحیت کند.

از تمام اسنادی که همراه با درخواست خود ارسال می‌کنید، کپی نگه دارید. اگر با افسران مهاجرت تماس تلفنی دارید، تاریخ، مدت و خلاصه مکالمه خود را یادداشت کنید. به یاد داشته باشید که به نام آنها نیز توجه داشته باشید.

 

حرکت خود را برنامه ریزی کنید

آیا می‌دانید به کدام شهر کانادا می‌خواهید مهاجرت کنید؟ کانادا از نظر جغرافیایی و فرهنگی متنوع است؛ بنابراین برای تحقیق وقت بگذارید. آیا هیجان زندگی شهری را ترجیح می‌دهید یا زیبایی کوه‌های پوشیده از برف را؟ فراموش نکنید که در مورد آب و هوا، به ویژه آب و هوای زمستان تحقیق کنید. در مورد هزینه‌های زندگی نیز تحقیق کنید، اما فراموش نکنید که اگرچه شهرها گران‌تر هستند، اما فرصت‌های شغلی بیشتری وجود دارد.

انواع ویزاهای کانادا

یکی از تقسیم بندی‌ها در رابطه با ویزای کانادا، طبقه‌بندی آنها به صورت موقت و دائم است که پر واضح است تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، شما با دریافت اقامت دائم در واقع یکی از شهروندان این کشور به حساب آمده و بسیاری از محدودیت‌های کاری که برای دارندگان ویزای موقت وجود دارد را نخواهید داشت. از طرفی افراد دارای ویزای موقت حق دریافت بسیاری از امکانات و عایدی‌های دولت را ندارند، در حالیکه این قضیه در رابطه با افراد دارای ویزای دائم صدق نمی‌کند.

راه‌های متعددی برای دریافت ویزای کانادا وجود دارند که از انواع آنها می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • ویزای تحصیلی کانادا

  • ویزای کار کانادا

  • ویزای توریستی کانادا

  • ویزای مهاجرت سرمایه گذاری کانادا

  • ویزای اقامت دائم

  • ویزای Express entry

قوانین و مقرارات ویزای کانادا برای مهارجرت

قطعا داشتن ویزا یکی از شرایط اصلی برای داشتن اجازه ورود به یک کشور بیگانه است، این قانون در رابطه با کشور کانادا نیز صدق می‌کند. برای هر نوع ویزایی که دریافت می‌کنید قوانین و مقرراتی خاصی وجود دارند، به عنوان مثال دریافت ویزای توریستی کانادا دارای شرایطی است و خود به سه نوع ویزای سینگل کانادا، ویزای مالتیپل و سوپر ویزای کانادا تقسیم می‌شود. قانون ویزای سینگل کانادا همانطور که از اسمش پیداست این است که فرد فقط یکبار حق ورود به خاک کانادا را داشته و در صورت خروج از این کشور برای ورود مجدد بایستی درخواست دوباره برای دریافت ویزا بدهد.

در ویزای مالتیپل یا 5 ساله کانادا، امکان چندین بار ورود و خروج به این کشور برای دارندگان این ویزا وجود دارد منتهی بایستی پس از اتمام مهلت 6 ماهه اول خود برای ساعاتی از خاک این کشور خارج شده و مجددا ورود نمایند و 6 ماهه بعدی را آغاز کنند.

متقاضیان سوپر ویزای توریستی کانادا یا به عبارتی ویزای والدین نیز بایستی دعوتنامه‌ای از سوی فرزند یا نوه‌ای که خود اقامت دائم در این کشور را دارد دریافت نمایند تا اجازه ورود به این کشور را بیابند.

مشاوره مهاجرت به کانادا

شما متقاضیان اخذ ویزای کانادا می‌توانید با دریافت وقت قبلی از یکی از مراکز معتبر مشاوره مهاجرت، اقدام به دریافت مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به کانادا، یا مشاوره آنلاین مهاجرت به کانادا نمایید و پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص شرایط، مراحل و روش‌های مهاجرتی از طریق یک وکیل مهاجرت به کانادا کارهای خود را پیگیری نمایید.

با توجه به اینکه فرایند دریافت ویزا از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، در صورت عدم دریافت مشاوره مهاجرت به کانادا و یا مراجعه به مکان‌های غیر معتبر در بررسی پرونده متقاضیان اشتباهاتی هر چند جزئی رخ داده و منجر به ریجکت شدن ویزای افراد گردد، پس با توجه به پیشرفت روز افزون امکانات به شما توصیه می‌شود حتما از مشاوره آنلاین مهاجرت کشور کانادا یا مشاوره تلفنی استفاده کنید تا در مسیر اخذ ویزا دچار مشکل نشوید.

راه‌های مهاجرت به کانادا

اقامت کاری کانادا

دریافت ویزا و اقامت کار کانادا مستلزم داشتن شرایط خاصی است که با داشتن هر کدام از این شرایط شما می‌توانید امتیاز خود را بالاتر برده و احتمال قبولی ویزای خود را افزایش دهید. از جمله شرایط دریافت این ویزا:

  • داشتن شرایط سنی ویزای کاری کانادا است که حداکثر باید 40 سال باشد.

  • دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس

  • نمره آیلتس بالای 6.5

  • کسب امتیاز 67 در سیستم امتیاز دهی

  • داشتن حداقل سه سال تجربه کاری متناسب با رشته تحصیلی

دقت داشته باشید افرادی که با اخذ ویزای کاری کانادا قصد مهاجرت به کانادا را دارند بر اساس مهارت و توانایی‌هایشان سنجیده خواهند شد، و به همراه دریافت ویزا به طور موقت اجازه زندگی همانند سایر شهروندان کانادایی به آنها داده خواهد شد.

کلام آخر

کشور کانادا مسیرهای مهاجرتی متعددی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم کرده است، که به صورت گذرا درباره آنها صحبت کردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی در تماس باشید تا در صورت انتخاب یک مسیر اشتباه دچار خسارت‌های مالی و روحی نشوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز