خبرگزاری کار ایران

بهترین روش های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال 2023

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۰۶

کشور کانادا ، با اختلاف زیاد یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای مهاجران است. بر اساس گزارش اداره مهاجرت، فقط در سال 2019،  34118 مقیم دائم به کانادا نقل مکان کردند و 74586 نفر از اقامت موقت به اقامت دائم انتقال یافتند.

از سال 2022 تا 2024، کانادا پذیرای بیش از 1.3 میلیون مهاجر جدید خواهد بود. بر اثر تقاضاهای بسیار زیاد برای مهاجرت به کانادا چند مسیر را ایجاد کرده است تا روند جابجایی را قابل کنترل تر و ساده تر کند.

در این مقاله قصد داریم روش های مهاجرت به کانادا و دریافت اخذ ویزای کانادا صحبت کنیم.

مواردی که برای مهاجرت به کانادا نیاز دارید:

1.روش مهاجرتی مناسب را پیدا کنید
2.برای ویزای کانادا اقدام کنید.
3.برای جا‌به‌جایی اماده شوید.
4.به کانادا مهاجرت کنید.

آسان ترین روش های مهاجرت به کانادا را میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین روش های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال 2023

اکسپرس اینتری کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری که آسان ترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا است. با این حال، برای ورود به این برنامه باید یک فرد بسیار ماهر باشید. این مسیر بر پایه امتیاز است و شما بر اساس تجربه، مدارک، تحصیلات و مهارت‌های خود امتیاز کسب خواهید کرد.

برنامه‌ی نیروی متخصص فدرال

این برنامه یک شاخه از برنامه‌ی اکسپرس اینتری است. حداقل شرط لازم برای این شاخه داشتن حداقل 10 سال سابقه کار در مشاغل مدیریتی، مشاغل حرفه ای و مشاغل فنی و مهارتی است.

برنامه‌ی کارکنان مشاغل مهارتی و فنی فدرال کانادا

قبل از درخواست برای این شاخه، باید حداقل دو سال تجربه کاری در یک تجارت مهارتی به مدت 5 سال داشته باشید. همچنین باید الزامات زبانی برای هر مهارت (صحبت کردن، خواندن، نوشتن، گوش دادن) را برآورده کنید.

برنامه‌ی استانی کانادا

برای ورود به این برنامه، باید توسط استانی در کانادا نامزد شوید و واجد شرایط باشید. به خاطر داشته باشید که هر استان گروه های خاصی مانند دانشجویان، کارگران ماهر، کاسبان و کارگران نیمه ماهر را هدف قرار می دهد.

نیروی کار متخصص کبک

این برنامه مهاجرتی مخصوص کسانی است که می خواهند در کبک زندگی کنند. برای دریافت این مجوز، باید از دولت کبک برای گواهی انتخاب کبک درخواست دهید و از دستورالعمل های آن پیروی کنید.

برنامه‌ی مهاجرتی اتلانتیک کانادا

با استفاده از این برنامه مهاجرتی، شما می توانید فقط به آتلانتیک کانادا که شامل مناطق نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور می شود، مهاجرت کنید.

 

ویزای کانادا مجوزی است که به شما امکان ورود به خاک این کشور را میدهد. شما باید نسبت به قصدی که دارید ویزای مرتبط با خود را برگزینید.

انواع ویزا های مهاجرت به آمریکا در سال 1402

بهترین روش های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال 2023

ویزای خود‌اشتغالی

شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد می توانید در کانادا خوداشتغال باشید و تجربه کاری مرتبط کافی در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی دارید.

ویزای استارت اپ کانادا

برای ویزای استارت اپ، باید یک ایده تجاری قابل قبول و نامه ای مبنی بر حمایت از یک سازمان تعیین شده داشته باشید. علاوه بر این، باید الزامات زبان را برآورده کنید و کسب و کار شما باید پول کافی برای اقامت در کانادا را ایجاد کند.

ویزای نیروی پرستار خانگی

پرستارانی که علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند دو گزینه دارند. در حال حاضر دو برنامه مهاجرتی در حال اجرا هستند که به طور خاص برای پرستاران طراحی شده اند. این دو برنامه در سال 2019 به دنبال بسته شدن روش موقت برای مراقبین راه اندازی شد. که امکان تغییر شغل و به همراه داشتن اعضای خانواده را فراهم میکنند.

ویزای اسپانسرشیپ خانوادگی

اقوام شما میتوانند در صورت گرفتن اقامت دایم، در کانادا زندگی کنند، درس بخوانند و کار کنند. شما میتوانید در صورتی که حداقل 18 سال دارید و شهروند یا مقیم دایم کانادا هستید، اقوام معینی را حمایت کنید تا به کانادا بیایند.

برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید به چه نوع ویزای نیاز دارید، می توانید فرآیند درخواست ویزای کانادا را آغاز کنید. ابتدا باید یک حساب کاربری آنلاین در وب سایت مهاجرت کانادا ایجاد کنید و سپس به چند سوال پاسخ دهید تا متوجه شوید که برای ویزا واجد شرایط هستید یا خیر. اگر واجد شرایط هستید، باید ایمیل خود را ارائه دهید تا بتوانید دستورالعمل های مربوط به نوع ویزای خاص خود، لیستی از مدارک مورد نیاز و کد مرجع را دریافت کنید. شماره مرجع را یادداشت کنید زیرا برای بقیه درخواست های خود به آن نیاز خواهید داشت.

سپس، دستورالعمل هایی در مورد نحوه ارسال درخواست خود، به صورت آنلاین یا حضوری دریافت خواهید کرد:

<>·GCKey) ایجاد کنید یا در صورت امکان از جزئیات بانکی خود استفاده کنید.

<>·همچنین، برای پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزای خود آماده باشید. به خاطر داشته باشید که هزینه ها بسته به نوع ویزایی که درخواست می کنید تغییر می کند و ممکن است برای خدمات ترجمه و پیک هزینه اضافی بپردازید.

یا اینکه برای خدمات بهتر، راحت تر و  مطمین تر به موسسات مهاجرتی مراجعه کنید.

برای مهاجرت به کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

برای اقامت در کانادا به حداقل 13200 دلار کانادا نیاز دارید. این مبلغ متوسطی است که یک فرد مجرد را پوشش می دهد، اما اگر با سایر اعضای خانواده نقل مکان کنید، هزینه آن افزایش خواهد یافت. همچنین باید سایر هزینه‌های غیرمنتظره‌ای که ممکن است در طول فرآیند جابجایی ایجاد شود، مانند مالیات ورودی، هزینه‌های حمل و نقل برای اقلام، قانونی شدن اسناد و غیره را در نظر بگیرید.

برای مهاجرت به کانادا آماده شوید

پس از ارسال درخواست، ممکن است دریافت پاسخ تا چندین هفته به طول بیانجامد. میانگین زمان انتظار حدود 6 ماه است، اما در صورت درخواست حضوری ممکن است تا 18 ماه طول بکشد. این مدت، زمان خوبی برای اماده سازی نیازهای شما برای مهاجرت به کانادا می‌باشد.

به کانادا مهاجرت کنید

اگر درخواست شما تایید شود، یک ایمیل با COPR (تأیید اقامت دائم) و ویزای اقامت دائم (در صورت نیاز به ویزای ورود) دریافت خواهید کرد. پس از ورود به کانادا، باید از ArriveCan* استفاده کنید، که می توانید آن را در فروشگاه اپل یا گوگل پلی دانلود کنید - مطمئن شوید که از آخرین نسخه استفاده می کنید.

شما می توانید از خدمات مهاجرت کانادا برای کمک به اقامت و سازگاری با زندگی در کانادا استفاده کنید. به علاوه، کانادا "راهنمای خوش آمدید به کانادا" را ارائه می دهد تا روند انتقال را برای شما آسان تر کند.

* برنامه ArriveCAN می تواند از دوربین دستگاه همراه شما برای ضبط و آپلود اطلاعات پاسپورت شما به طور مستقیم در اسناد سفر شما استفاده کند. همچنین می توانید اطلاعات گذرنامه یا کارت اقامت را به صورت دستی وارد کنید. ArriveCAN تصویری از سند سفر شما را نگه نمی دارد.

سخن پایانی مهاجرت به کانادا

در این مقاله سعی کردیم روش های مهاجرت به کانادا و دریافت اخذ ویزای کانادا با زبان روان و ساده توضیح بدهیم و اگر دنبال موسسه مهاجرتی معتبر هستد پیشنهاد ما مجموعه رویال اپلای Royalapply |  |با سابقه درخشان آن هستیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز