خبرگزاری کار ایران

روش‌های مختلف سرمایه گذاری در کانادا، از استارت آپ تا خرید بیزینس در ونکوور

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۷۲

سه روش اصلی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری شامل استارت آپ کانادا ، برنامه‌های استانی و برنامه imp می‌باشد. هر سه این برنامه‌ها مزایای خاص خود و البته چالش‌های خود را دارند و این شرایط شماست که بهترین مسیر مهاجرتی را برایتان تعیین می‌کند. برای خرید بیزینس در ونکوور یا هر شهر دیگر کانادا می‌توانید از طریق برنامه imp اقدام کنید. اگر می‌خواهید درباره سرمایه گذاری در کانادا، استارت آپ و خرید بیزینس در ونکوور بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

چرا سرمایه گذاری در کانادا؟

اقتصاد کانادا بسیار توسعه یافته و یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است. بر اساس آخرین اطلاعات موجود بانک جهانی، در سال 2020، تولید ناخالص داخلی سالانه (GDP) این کشور 1.64 تریلیون دلار بوده است . این امر کانادا را به نهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرده است. اقتصاد کانادا به شدت به تجارت بین المللی وابسته است و صادرات و واردات کالاها و خدمات هر کدام حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند. سه شریک تجاری بزرگ این کشور آمریکا، چین و بریتانیا هستند. کانادا محل استقرار شرکت تجارت الکترونیک شاپیفای، بانک‌های بزرگی مانند Royal Bank of Canada و شرکت حمل و نقل و توزیع انرژی Enbridge می‌باشد.

در سال 2021، تجارت کالاها و خدمات کانادا به 2.016 تریلیون دلار کانادا رسید. صادرات کانادا به بیش از 637 میلیارد دلار کانادا و ارزش کالاهای وارداتی آن بیش از 631 میلیارد دلار کانادا بود که تقریبا 391 میلیارد دلار آن از آمریکا، 216 میلیارد دلار کانادا از کشورهای غیر آمریکایی بود.

کانادا در حال حاضر کشوری بسیار جذاب از نظر سرمایه گذاری خارجی است. سیستم مالیاتی و سیاست‌های مهاجرتی ارایه شده توسط دولت باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در کانادا بیزینس راه اندازی کنند، بیزینس فعال بخرند و یا بیزینس خود را به این کشور انتقال دهند. طبق سیاست‌های مهاجرتی کانادا، سرمایه گذاران خارجی به شرط برآورده کردن الزامات تعیین شده می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. هدف کانادا از این سیاست، پیشرفت هر چه بیشتر اقتصاد کانادا، جذب نیروهای کاری جوان و رفع مشکل پیری جمعیت می‌باشد.

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا عبارت از برنامه‌های استانی (PNP) ، استارت آپ کانادا و برنامه imp می‌باشد. در برنامه pnp و استارت آپ از همان ابتدا می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید اما در برنامه imp این امکان بعد از گذشت 1 تا 2 سال از فعالیت کسب و کار در کانادا امکان پذیر می‌باشد.

روش‌های مختلف سرمایه گذاری در کانادا، از استارت آپ تا خرید بیزینس در ونکوور

شرایط سرمایه گذاری از طریق برنامه استانی بسته به هر استان تفاوت‌هایی دارد چراکه این برنامه‌ها برای رفع نیازهای اقتصادی و کاری استان‌ها طراحی شده است و بدیهی است که نیاز هر استان متفاوت از استان دیگر است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای شرکت در این برنامه‌ها معمولا 100 هزار دلار است. برنامه imp زیر مجموعه‌های زیادی دارد که مهم‌ترین و معروف‌ترین آنها برنامه C11 می‌باشد. تحت این برنامه می‌توان یک بیزینس در کانادا راه اندازی کرد یا یک بیزینس فعال خرید. برای راه اندازی یا خرید بیزینس هیچ محدودیتی برای انتخاب شهر وجود ندارد اما ونکوور در کانادا از محبوب‌ترین شهرها می‌باشند.

خرید بیزینس در ونکوور کانادا

در سال 2021، سه شهر کانادا از لحاظ بهترین مکان‌ها برای شروع کسب و کار، در بین چهل شهر برتر جهان قرار گرفتند. این شهرها شامل تورنتو (در رتبه هفدهم)، ونکوور در رتبه (بیست و هشتم) و مونترال در رتبه (سی و ششم) بودند. شهر بارانی ونکوور که در ساحل غربی قرار دارد، یکی از  با کیفیت‌ترین شهرهای جهان برای زندگی می‌باشد. ونکوور خانه مناظر طبیعی خیره کننده و دارای یک فرهنگ پر جنب و جوش است. این شهر همچنین یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین مراکز استارت ‌آپ در کانادا است و خانه شرکت‌های استارت ‌آپی معروف مانند Hootsuite و  Slackمی‌باشد. در واقع، ونکوور در رتبه پانزدهم بهترین شهر جهان برای راه اندازی یک شرکت فناوری قرار دارد.

روش‌های مختلف سرمایه گذاری در کانادا، از استارت آپ تا خرید بیزینس در ونکوور

عواملی که بدون شک در این امر نقش دارند عبارتند از:

  • تعداد زیاد شرکت‌های جلوه‌های بصری و استودیوهای انیمیشن
  • دو تا از شش فرنچایز برتر بازی‌های ویدیویی در ونکوور قرار دارد.
  • ونکوور یکی از 20 مرکز مالی برتر در جهان است.

قیمت خرید بیزینس در ونکوور بستگی به نوع بیزینس و مقدار امکانات آن دارد. برای مثال قیمت خرید پمپ بنزین بین 2.5 تا 7 میلیون دلار، قیمت خرید کافه بین 250 تا 350 هزار دلار و قیمت خرید فروشگاه پوشاک بین 350 هزار دلار تا 450 هزار دلار است.

سرمایه گذاری از طریق استارت آپ کانادا

همانطور که گفتیم، استارت آپ کانادا یکی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در این کشور است. شرایط اصلی شرکت در این برنامه ارائه یک طرح نوآورانه و کسب حمایت از یکی از شرکت‌های حامی استارتاپ در کانادا می‌باشد. متقاضی در ابتدا طرح کسب و کار را برای سازمان‌های حامی ارسال می‌کند. اگر سازمان طرح را تایید کرده و قصد سرمایه گذاری در آن داشته باشد، یک نامه پشتیبانی به متقاضی ارسال می‌کند. متقاضی با این نامه درخواست ویزای کار می‌دهد و با این ویزا کسب و کار خود را در کانادا آغاز می‌کند اما همزمان می‌تواند برای درخواست اقامت دائم نیز درخواست دهد.

سازمان‌های حامی استارت آپ در کانادا عبارتند از:

  • سازمان‌های انجل اینوستور (Engel Investor)
  • سازمان‌های ونچر کاپیتال (Venture Capital)
  • سازمان‌های انکوباتور (Incubator)

جالب است بدانید که 27 درصد کل افراد خارجی که از طریق استارتاپ به کانادا مهاجرت می‌کنند، ایرانی هستند. این برنامه مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • استارتاپ یک برنامه فدرال است و می‌توانید در هر استانی که می‌خواهید زندگی کنید.
  • اقامت دائم به کارآفرینان و خانواده آنها اعطا می‌شود.
  • کل افراد خانواده به سیستم‌ مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی کانادا دسترسی خواهند داشت.
  • شهروندان کانادایی مجاز به تابعیت دوگانه هستند.
  • پس از سه سال از اخذ اقامت دائم می‌توانید برای شهروندی اقدام کنید.

کلام آخر

با توجه به اقتصاد کانادا سرمایه گذاری در این کشور می‌تواند یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی باشد. روش سرمایه گذاری کاملا به شرایط متقاضی بستگی دارد. برای مثال استارت آپ برنامه مخصوص کارآفرینان خلاق است که یک ایده نوآورانه ارائه می‌دهند. خرید بیزینس هم گزینه مناسبی برای صاحبان کسب و کار که سابقه مدیریت آن بیزینس را دارند، می‌باشد. برای خرید بیزینس هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد مگر اینکه بخواهید این روش را تحت برنامه استانی دنبال کنید. برنامه‌های استانی فدرال نیستند و حتی برای اسکان متقاضی نیز محدودیت مکانی دارند. خرید بیزینس در ونکوور که طرفداران زیادی هم دارد، می‌تواند تحت برنامه imp یا برنامه استانی انجام شود. اگر می‌خواهید شرایط خود را برای سرمایه گذاری در کانادا به صورت کامل بررسی کنید، وقت مشاوره خود را با متخصصان e-Visa رزرو کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز