خبرگزاری کار ایران

آیا تحصیل در کانادا در سال 2023 سخت‌تر می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۵۸۵

کانادا یکی از جذاب‌ترین کشورهایی است که افراد زیادی تمایل به مهاجرت و تحصیل در کانادا را دارند. کشور پیشرفته و روبه‌رشد کانادا، تعدادی از بهترین مدارس و دانشگاه‌های برتر دنیا را در دل خود جای داده است. به همین دلیل با تحصیل در کانادا و کسب مدارک تحصیلی از این کشور؛ می‌توانید در بهترین رده‌های شغلی، مشغول به کار شوید و حقوق بالایی داشته باشید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از روشهای مهاجرت به کانادا است. همانطور که می‌دانید برای تحصیل در کانادا نیازمند یک ویزای تحصیلی هستید. با داشتن این ویزا می‌توانید بعد از تحصیلات خود به گرفتن اقامت دائم کانادا نزدیک‌تر شوید.

ما در اینجا به طور کامل تمامی نکات مهم اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نحوه پذیرش دانشجویان و هزینه‌های تحصیل در کانادا را برای شما شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط مد نظر دولت کانادا را دارا باشید. اولین شرط این است که شما از سوی دانشگاه‌ها یا موسسه‌های علمی کانادا دعوتنامه (پذیرش) داشته باشید. همینطور باید گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی پزشکی را داشته باشید. شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که از نظر مالی از شرایط خوبی برخوردار هستید و می‌توانید مخارج زندگی خود را پرداخت کنید و نیازهای خود را در حین تحصیل در کانادا تامین خواهید کرد.

از دیگر شرایط تحصیل در کانادا و گرفتن ویزای تحصیلی این کشور این است که باید مدرک آیلتس با حداقل نمره زبان موردنیاز دانشگاه مدنظر خودتان را داشته باشید. اگر مدرک زبان ندارید باید قبل از اینکه به فکر گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا باشید، خود را برای شرکت در آزمون آیلتس و گرفتن نمره موردنیاز خودتان آماده نمایید.

همینطور برای تحصیل در کانادا معدل دیپلم یا معدل 3 سال دبیرستان باید از نمره 13 بالاتر باشد و البته بخاطر داشته باشید که ویزای تحصیلی چندین نوع متفاوت دارد که تنها تفاوت بین آنها در قسمت مدارک موردنیاز می باشد. ویزای تحصیلی شما به مدت 90 روز بعد از به اتمام رسیدن تحصیلات شما اعتبار دارد.

مزایای تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدین دلیل حائز اهمیت است که کشور کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرو در دنیا است که امکانات و شرایط مناسبی را برای دانشجویان جهت تحصیل در کانادا فراهم می‌کند. در ادامه می‌خواهیم به برخی از مزایای تحصیل در کانادا و گرفتن پذیرش تحصیلی در این کشور بپردازیم.

مزیت‌های ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • اخذ اقامت موقت تحصیلی
  • اخذ اقامت دائم بعد از اتمام دوره تحصیلی
  • بهره مندی از موقعیت کار کردن در هنگام تحصیل در کانادا (به مدت 20 ساعت در هفته)
  • اخذ ویزای کار بعد از اتمام تحصیلات (PGWP)
  • امکان تحصیل رایگان برای افراد زیر 18 سال و …

تحصیل در کانادا مانند هر کشور توسعه‌یافته دیگری مزایای بسیار و معدود معایبی دارد. شاید هزینه زندگی بالا و نحوه ارائه خدمات درمانی به عنوان معایب زندگی و تحصیل در کانادا محسوب شوند؛ اما بخاطر داشته باشید که تقاضای نیروی کار جوان در کانادا به شدت بالا است. در نتیجه داشتن امکان کار در حین تحصیل و همچنین امکان اخذ ویزای کار بعد از فارغ التحصیلی (PGWP)  مزایای مهمی هستند که به شما فرصت داشتن درآمد خوب و کیفیت زندگی بالا را در کشور کانادا خواهد داد.

هزینه تحصیل در کانادا

یکی از مسائل مهم برای اکثر افرادی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند این است که هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ هزینه تحصیل در کانادا به دو بخش شهریه دانشگاه و هزینه‌ زندگی در کانادا تقسیم می‌گردد. این را باید بدانید که هزینه‌ی تحصیل هر رشته در یک دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها در کانادا فرق دارد. همچنین هزینه دانشگاه‌ها برای دانشجویان کانادایی و دانشجویان بین المللی نیز با یکدیگر متفاوت است.

 پس هزینه تحصیل در کانادا به عواملی مانند رشته مورد نظر، دانشگاه دولتی یا خصوصی، شهر مورد نظر، مدت دوره تحصیل و … بستگی دارد. به صورت تقریبی شهریه مقطع لیسانس بین 12 هزار تا 30 هزار دلار کانادایی برای عموم رشته‌ها می‌باشد. دقت نمایید که تحصیل در رشته‌های مدیریت و کسب‌و‌کار تا 56 هزار دلار می‌تواند در سال برای شما هزینه داشته باشد.

برای مقطع فوق‌لیسانس بین 6 هزار تا 74 هزار دلار کانادا می‌تواند باشد. به‌صورت کلی هزینه تحصیل در کشور کانادا در مقطع فوق‌ لیسانس از لیسانس می‌تواند کمتر باشد.

اسامی دانشگاه‌های برتر کشور کانادا

کشور کانادا دانشگاه‌های فراوانی دارد. افراد متقاضی تحصیل در کانادا همواره علاقه دارند تا از بهترین دانشگاه‌های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. به همین دلیل در ادامه برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا که جزو دانشگاه‌های برتر جهان به حساب می آیند و جزو 10 دانشگاه برتر کانادا هستند را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • دانشگاه تورنتو: رتبه 19 در جهان
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: رتبه 28 در جهان
  • دانشگاه آلبرتا: رتبه 56 در جهان
  • دانشگاه مک گیل: رتبه 58 در جهان
  • دانشگاه واترلو: رتبه 92 در جهان
  • دانشگاه سیمون فریزر: رتبه 104 در جهان
  • دانشگاه کلگری: رتبه 108 در جهان
  • دانشگاه مک مستر: رتبه 127 در جهان
  • دانشگاه مونترال: رتبه 139 در جهان
  • دانشگاه یورک: رتبه 173 در جهان

اگر هدف شما از تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا در اختیار داشتن یک محیط تحقیقاتی قدرتمند در کنار اساتیدی با سطح علمی بالا است؛ تحصیل در دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا و مونترال را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا این دانشگاه‌های کانادا در آخرین رده‌بندی علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های دنیا، جزو 50 مرکز علمی تحقیقاتی برتر در دنیا هستند. پس تحصیل در کانادا در این دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه به شما تمامی مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را می‌دهد، برای شما امکان داشتن یک تجربه آموزشی و تحقیقاتی در سطح اول دنیا را فراهم خواهد کرد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

اکثر افرادی که قصد دارند از طریق تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کنند؛ بخاطر هزینه‌های زیاد تحصیلات و مخارج زندگی تمایل دارند که بورسیه تحصیلی دریافت کنند. برای تحصیل در کانادا در حالت کلی 3 نوع بورسیه داریم و همینطور 2 نوع بورسیه از لحاظ هزینه‌ها داریم که عبارتند از فاند و اسکولارشیپ.

شرایط اخذ بورسیه هر دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است ولی در حالت کلی باید از شرایطی مانند مدرک زبان با نمره بالا، سن کمتر، سابقه تحصیلی قوی، داشتن مقاله معتبر بین المللی، نمرات بالا تحصیلی و … برخوردار باشید.

موقعیت شغلی بعد از پایان تحصیل در کانادا

اکثر دانشجویان بین المللی کانادا بعد از اتمام تحصیل خود تصمیم به اقامت دائم در کانادا می گیرند. جهت رسیدن به این هدف، برای اخذ مجوز کار اقدام می‌کنند و طبق قوانین کانادا به آنها ویزای کاری(PGWP) داده می‌شود.

شما فرصت دارید 90 روز بعد از به اتمام رسیدن تحصیل خود، اقدام به اخذ این ویزا کنید که مدت اعتبار این نوع اقامت به میزان مدت تحصیل شما می باشد که این مدت اعتبار از 8 ماه تا 3 سال اعتبار دارد. یعنی که هر فرد می‌تواند به اندازه مدت زمانی که صرف تحصیل و علم کرده است؛ به همان اندازه می‌تواند به دنبال یک شغل مناسب باشد و شما می‌توانید به راحتی در این زمان تعیین شده شغل مناسب خود را پیدا کنید و کار کنید و نهایتا بعد از مدت معینی این امکان برای شما فراهم است که برای اقامت دائم درخواست دهید.

برگرفته از مقالات گروه آمیس (https://amisgroup.pro)

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز