خبرگزاری کار ایران

شرایط مهاجرت به تورنتو کانادا ۲۰۲۲

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۵۰۷

تورنتو یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و کارآفرینی و زندگی در بهشت سردسیر آمریکای شمالی است. کانادا، سال‌هاست که پاتوق تحصیلی و مهاجرتی ایرانیان بوده و صدها هزار هموطن در این کشور زندگی می‌کنند. شهر  تورنتو که پایتخت ایالت اونتاریو است، یک محیط شهری بین‌المللی پرظرفیت دارد و در بیش از ۶۳۰ کیلومتر مربع مساحت این شهر، بیش از 3 میلیون نفر زندگی می‌کنند که بخشی از آن‌ها را هموطنان تشکیل می‌دهند. بزرگ‌ترین شهر کانادا، یکی از بهترین مناطق مهاجرتی و زندگی و تحصیل ایرانیان از سال ۲۰۲۲ میلادی به بعد است.

 

تورنتو کجاست؟

تورنتو در شمال غربی دریاچه زیبای اونتاریو واقع شده است. قطب صنعتی و تجاری کانادا بوده و هزینه زندگی در آن به نسبت برخی از مناطق کانادا بالا است. اما خوب، فرصت کسب و کار و شانس استخدام بیش‌تری در آن‌جا دارید. لذا به خرید و اجاره مسکن در تورنتو دقت کنید. سیستم عابر پیاده زیرزمینی داشته و ۳۰ کیلومتر طول دارد. کسب و کار باکیفیتی در تورنتو در دسترس بوده و شاهد فعالیت ده ها هزار هموطن هستیم. در تورنتو، بیش از 8 هزار کافه و رستوران وجود دارد که صدها مورد ایرانی است. قبل از تصمیم نهایی برای مهاجرت حتما بلیط هواپیما تورنتو تهیه کنید و با فضای شهر آشنا شوید.

اگر به دنبال محلاتی هستید که شاهد حضور بیش‌تر ایرانیان هستیم، ریچموند هیلف وان، مارکهام را در نظر داشته باشید. سایت شهرداری تورنتو برای اطلاع از فرصت های اقامتی و گردشگری و زندگی این کشور را دنبال کنید.

 

مهاجرت به کانادا چگونه است؟

روش‌های زیادی برای مهاجرت به نیوزلند، استرالیا و کانادا به عنوان ۳ مقصد پرطرفدار و محبوب مهاجرتی ایرانیان در سال‌های اخیر در دسترس است. مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری یا EXPRESS ENTRY (خود اظهاری)، مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت نیروی کار ماهر (SKILED WORKERS) ، مهاجرت به  کانادا از طریق اسپانسرشیپ همسر و فرزندان، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان در این کشور، مهاجرت خانوادگی به کانادا، مهاجرت ازدواجی به کانادا، مهاجرت پناهندگی به کانادا و مهاجرت از طریق استارتاپ و استعداد برتر یا خرید بیزینس، در فهرست کلکسیون روش‌های مهاجرتی به این کشور آمریکایی شمالی است.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس و کارآفرینی و ثبت شرکت و ویزای استارتاپ و حتی دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (JOB OFFER) از جمله فرصت‌های مهاجرت به این کشور است که در یک دهه اخیر در صدر فهرست اولویت‌های مهاجرتی کارآفرینان و متخصصان و فعالان کسب و کار به خصوص در حوزه دانش بنیان و ICT قرار گرفته است.

اگر قصد  مهاجرت به تورنتو کانادا از سال ۲۰۲۲ میلادی به بعد دارید، مهاجرت به تورنتو با خرید بیزنس در این شهر، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در تورنتو، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ دیجیتالی در تورنتو و دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان حقوقی و حقیقی دولتی یا خصوصی این شهر را در نظر داشته باشید.

دقت داشته باشید که اگر شما خانه‌ای به ارزش ده‌ها میلیون دلار هم در تورنتو کانادا خریداری کنید، با این روش نمی‌توانید نسبت به اقامت دائم کانادا و اخذ پاسپورت و شهروندی این کشور اقدام نمایید. کانادا کشوری ثروتمند است و بر خلاف برخی از کشورهای مثل اسپانیا یا پرتغال یا ترکیه، نیازی به ورود ارز به این کشور برای خرید خانه از سوی خارجی ها ندارد.

لذا به دنبال کلکسیونی از روش‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای باشید که لیست آن‌ها را در بالا اشاره کردیم و در ادامه این گفتار به شرح توضیحاتی مختصر و اجمالی می‌پردازیم.

 

هزینه مهاجرت به تورنتو

هزینه مهاجرت به تورنتو، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. هزینه مهاجرت به تورنتو یک نفر با هزینه مهاجرت به تورنتو یک خانواده بزرگسال یا یک خانواده با چند کودک فرق دارد. برنامه مهاجرتی شما که در بالا نیز به فهرست آن اشاره کردیم، تاثیر زیادی در هزینه تمام شده مهاجرت به تورنتو دارد. هزینه تهیه مسکن در شهر گران تورنتو، هزینه فرآیند اپلای ویزای کانادا و هزینه ترجمه رسمی مدارک و پرداخت هزینه های ایالتی و امثالهم، در هزینه مهاجرت به تورنتو نقش آفرین است.

هزینه فرآیند بررسی درخواست با توجه به نوع برنامه مهاجرتی به تورنتو و جزییات سفر مثل شمار همراهان، تفاوت دارد. همیشه از سایت رسمی دولت کانادا اطلاعات دقیق را کسب  کنید.

هزینه های مهاجرت به تورنتو ۲۰۲۲ میلادی و به بعد در ۳ دسته بندی اصلی قرار می‌گیرد. دقت کنید که با توجه به روند صعودی قیمت دلار در ایران در دهه نخست قرن پانزدهم هجری شمسی، در صورتی که قصد مهاجرت به تورنتو دارید، در اسرع وقت نسبت به مدیریت برنامه مهاجرتی اقدام کنید تا با هزینه کم‌تری مجبور به مهاجرت شوید.

  • هزینه اقامت دائم (PERMANENT RESIDENCY): شامل هزینه درخواست از طریق برنامه فرآیند اسپانسرشیپ کانادا و بررسی فرآیند مهاجرت اقتصادی یا کسب و کار و تجارب است که تعرفه سالانه را در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا یعنی CANADA.ca مشاهده کنید.
  • هزینه اقامت موقت (TEMPORARY RESIDENCY) : شامل هزینه بررسی فرآیند اجازه تحصیل و کار در تورنتو است.
  • هزینه های مربوط به بیومتریک: برای ثبت اثر انگشت و  ویزای کانادا بایستی به یکی از سفارت‌خانه‌های کانادا در کشورهای اطراف ایران سفر کنید. این هزینه ها در فهرست هزینه‌های مهاجرت به تورنتو ۲۰۲۲ و به بعد قرار دارد. هزینه بیومتریک به دلار کانادا باید پرداخت شود.

جزییات هزینه های مهاجرت به تورنتو کانادا ۲۰۲۲ و به بعد در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا در نشانی: cic.gc.ca در بخش FEE در دسترس است.

اگر قصد شما برای مهاجرت به تورنتو، برنامه اکسپرس انتری است، سرمایه شما (settlement fund) بایستی بیش از 12 هزار دلار کانادا باشد. برای متاهلین به حدود 20 هزار دلار می رسد. تمکن مالی را باید از بانک خود در کشور بگیرید و ترجمه رسمی کنید یا به انگلیسی صادر شود.

اگر از طریق برنامه نامزد مهاجرت اونتاریو قصد مهاجرت به تورنتو دارید باید بدانید که حداقل سرمایه مورد نیاز برای یک نفر، بیش از 12 هزار دلار و برای دو نفر بیش از 15 هزار دلار است. توجه داشته باشید که ثبت پروفایل خوداظهاری مهاجرت به تورنتو از طریق اکسپرس انتری، رایگان است و هزینه ندارد. اما زمانی که قصد تکمیل مدارک و پروفایل دارید، بایستی بیش از ۸۰۰ دلار کانادا پرداخت کنید که رقم دقیق را در زمان تکمیل مدارک، سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا به شما اعلام خواهد کرد

شرایط مهاجرت به تورنتو کانادا ۲۰۲۲

جزییات مهاجرت به تورنتو از طریق برنامه اکسپرس انتری

 

اگر قصد خرید اینترنتی بلیط هواپیما و مهاجرت به تورنتو دارید، یکی از روش‌های ارزان، برنامه اکپسرس انتری است. نیروی کار ماهر فدرال، از  محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به شمار می‌رود. این برنامه که FEDERAL SKILLED WORKERS یا FSW نام دارد، برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند در نظر گرفته شده است. سالانه هزاران نفر از طریق همین برنامه عازم این کشور  می‌شوند.

برنامه نیروی کار  ماهر فدرال، شاخه ای از برنامه اکسپری انتری بوده و با توجه به این‌که این روش نیازی به تجربه و حضور و کار در کانادا ندارد، خیلی از هموطنان از این روش استقبال کرده اند. لذا برنامه محبوبی است اما صف انتظار بالایی دارد.

از طریق این برنامه، درخواست‌های اقامت دائم بررسی می‌شود. همه برنامه‌های مهاجرتی به  کانادا که تحت برنامه اکسپرس انتری تعریف شده، رقابتی بوده و متقاضیانی که تجربه بالا و نمره آیلتس یا تافل بالاتر داشته باشند در اولویت هستند. لذا باید در سیستم امتیازدهی، امتیاز حداکثری کسب کنید. مثلا تافل ۱۰۵ از ۱۲۰ یا آیلتس ۸ از ۹ داشته باشید. سن کم تر از ۴۰ سال داشته باشید و غیره.

 

مهاجرت به تورنتو کانادا با برنامه نامزد مهاجرت اونتاریو

برنامه نامزدی مهاجرت اونتاریو که ONTARIO IMMIGRANT NOMINEE PROGRAM یا OINP نام دارد، برنامه مهاجرتی اقتصادی به این ایالت است. جزییات را در سایت ONTARIO.CA دنبال کنید. یکی از راه‌های اصلی مهاجرت به این شهر، حضور در برنامه‌های مهاجرتی استانی است. می‌توان در این برنامه نامزد استانی  مشارکت کرد. در واقع این برنامه به ایالت اونتاریو اجازه می‌دهد که متقاضیانی که خواهان اقامت دائم هستند، پذیرش کند.

برنامه کارآفرینی در اونتاریو در فهرست برنامه های سرمایه گذاری OINP قرار دارد.

  • مهاجرت به تورنتو از طریق اولویت‌های سرمایه انسانی اونتاریو از جمله روش‌های مهاجرتی است.
  • مهاجرت به تورنتو از طریق نیروی کار ماهر مسلط به زبان فرانسه از دیگر روش‌های مهاجرت به تورنتو کانادا به شمار می‌رود. اگر مسلط به زبان فرانسه هستید، این برنامه مهاجرتی  را در نظر داشته باشید. اگر پذیرفته شوید، دعوت نامه دریافت خواهید کرد.

 

مهاجرت به تورنتو از طریق تحصیل

یکی از بهترین و شاید راحت‌ترین روش‌های مهاجرتی به کانادا، مهاجرت به تورنتو از طریق تحصیل است. تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، بسیار بین ایرانیان محبوب است. با ویزای تحصیلی می‌توان مدت زمان مشخص در ماه کار کرد و پس از فراغت از تحصیل فرصت کار پیدا کردن دارید. لذا می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

برخی از برنامه های نامزد استانی برای دانش اموختگان کالج‌ها و دانشگاه‌‌های کانادا برنامه‌ریزی شده است. با تافل بالای ۱۰۰ از ۱۲۰ حتی با TOEFL IBT HOME EDITION و آیلتس بالای ۷ از ۹ آکادمیک و رزومه خوب می‌توان از بهترین دانشگاه‌های مهندسی و غیر مهندسی کانادا، پذیرش گرفت و حتی بورس هم دریافت کرد.

اگر قصد تحصیل درکانادا دارید، دانشگاه تورنتو یکی از معتبرترین دانشگاه‌‌های این  کشور است. این دانشگاه، نمره آزمون تافل آی بی تی هوم ادیشن را قبول دارد. رشته‌های متنوعی داشته و صدها دانشجوی ایرانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه، فرصت کارآموزی برای دانشجویان فراهم شده تا امکان استخدام پیش از دانش‌آموختگی یا نوشتن پایان نامه ارشد یا دکترا زیر نظر کارشناسان و متخصصان بهترین شرکت ها و برندهای کانادایی را داشته باشند.

شرایط مهاجرت به تورنتو کانادا ۲۰۲۲

مهاجرت به تورنتو برای دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد

اگر مدرک کارشناسی ارشد معتبر از اونتاریو دارید، ترجمه رسمی کنید و برای برنامه فارغ التحصیلی ارشد انتاریو اقدام کنید. یکی از برنامه سرمایه انسانی زیر شاخه برنامه نامزد مهاجرتی بوده و برای کسانی که از دانشگاه‌های اونتاریو دریافت کردند مناسب است. نه از دانشگاه های ایران!

 

مهاجرت به تورنتو برای دانش‌آموختگان دارای مدرک PhD

اگر مدرک دکترا دارید، یکی از برنامه‌های سرمایه انسانی در گروه برنامه OINP همین برنامه مهاجرتی است. درخواست برای برنامه اجازه کار پس از تحصیل در کانادا که Post-Graduation Work Permit نام دارد راهکاری برای مهاجرت به کانادا پس از تحصیل در مقطع دکترا در این کشور  است که متقاضیان ایرانی بسیاری از این روش، موفق به اخذ شهروندی این کشور شدند. ۳۶ ماه فرصت دارید پس از دانش اموختگی مقطع دکترا در این شهر مشغول به کار شوید.

 

مهاجرت به تورنتو از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، برنامه سرمایه گذاری است. برای ان‌هایی که پول وسرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت دارد مناسب است. اما منشاء سرمایه باید مشخص شود. این برنامه بر اساس برنامه نامزد مهاجرت استانی بوده و برای ان دسته از افرادی که بتوانند کسب و کار خلاقانه و مورد نیازی را در این شهر راه اندازی کنند، مناسب خواهد بود. کارآفرین می‌تواند برای اقامت دائم اقدام کند. اما کسب و کار شما باید قانونی و طبق ضوابط و شرایط اعلامی باشد. گاها چند سال تجربه کاری و سرمایه گذاری بین نیم میلیون دلار تا چند میلیون دلار نیاز است. خالص دارایی متقاضی نیز هر ساله توسط اداره مهاجرت کانادا اعلام می شود.

اگر قصد مهاجرت به تورنتو کانادا دارید و مسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه نیستید، در ابتدا، مشکل زبان خارجی خود را حل کنید. نمره زبان بالا، شانس شما را افزایش می‌دهد. اما اگر اصلا دوست ندارید روی زبان تمرکز کنید، روش‌های مهاجرت ازدواج و سرمایه‌گذاری وکارآفرینی را در نظر داشته باشید. اگر نمره زبان بالا و رزومه اکادمیک خوب و توصیه‌نامه‌های عالی دارید، برای تحصیل با بورس ممتاز مقطع ارشد و دکترا یا پسا دکترای دانشگاه های معتبر این کشور استفاده کرده و ویزای تحصیلی کانادا را بگیرید و با بلیط‌های رقابتی پرواز سفرمارکت به مقصد کانادا، عازم این دیار شوید.

 
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز