خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری ۷۷ میلیون دلاری کانادا برای آموزش نیروی کار/ ۳۵۰ هزار فرصت شغلیِ بدون متقاضی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۸۵۷

بیش از صدها نفر از مردم بومی کانادا برای دریافت تجربه کارآموزی خدمات دریافت خواهند کرد تا برای مشاغل با درآمد بالا در شمال کشور کانادا آماده شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه وزارت کار کانادا، دولت ایالتی کانادا در استان اونتاریو در حال سرمایه‌گذاری در سه پروژه آموزشی است تا برای مردم اونتاریو ورود به مشاغل حرفه‌ای و رفع کمبودهای نیروی کار در حوزه‌های جنگلداری و معدن و صنایع بالادستی، آسان‌تر شود. 

بیش از صدها نفر از مردم بومی کانادا برای دریافت تجربه کارآموزی خدمات دریافت خواهند کرد تا برای مشاغل با درآمد بالا در شمال کشور کانادا آماده شوند. 

این فرصت‌ها بخشی از سرمایه‌گذاری بیش از ۷۷ میلیون دلاری دولت کانادا تنها در یک استان این کشور برای افزایش جذب جوانان به دوره‌های کارآموزی است تا از این طریق جوانان بیشتری را به مشاغل حرفه‌ای مورد تقاضا جذب شوند. 

مونته مک ناتون (وزیر کار، تامین اجتماعی و مهاجرت کانادا) اظهار می‌کند: شغل در مشاغل ماهر فرصت کار در هر مکانی و دستمزد خوب برای خرید خانه و تشکیل خانواده را فراهم می‌کند. دولت ما مفتخر است که این مشاغل هدفمند را برای جوامع بومی بیشتر در شمال و برای جوانان بیشتری در سراسر استان ما فراهم می‌کند تا به رفع کمبود تاریخی نیروی کار ما کمک کنند. 

دو پروژه آموزشی پیش از کارآموزی با حمایت اتحادیه‌های کارگری این کشور در سایر استان‌ها در ۱۶۶۹ محل و کالج کنفدراسیون‌های کار اجرا می‌شود. 

شرکت کنندگان را با اصول کار در معدن، نجاری و جنگل‌داری، و همچنین کار با ماشین آلات و حوزه‌های تخصصی‌تر مثل جوشکاری و برق‌کشی آشنا می‌شوند. شرکت کنندگان برای به دست آوردن تجربه عملی ارزشمند، آموزش‌های کلاسی رایگان طی ۱۲ هفته کار و آموزش فشرده را تجربه می‌کنند و بابت هر ساعت شرکت در کلاس و هر ساعت کار عملی در کارگاه‌ها حقوق نیز دریافت خواهند کرد. 

دولت همچنین برای مشاغل پردرآمد به عنوان کارگران صنایع دستی، ساختمانی، لوله کش و برق‌کاری نیز منابع لازم را آماده کرده است. این برنامه‌ها نیز برای شرکت‌کنندگان رایگان خواهد بود. 

گرگ ریکفورد (وزیر توسعه و امور بومی کانادا) گفت: تضمین جوامع توسعه یافته برای اشتغال مردم بومی، اولویت اصلی دولت ما است. این سرمایه‌گذاری در استان مهم صنعتی اونتاریو به صورت پایلوت و آزمایشی شروع و در سایر استان‌ها نیز به مرور اجرا خواهد شد. هدف ما از این طرح این است که شکاف درآمدی مشاغل حرفه‌ای با مشاغل ساده پوشش داده شده و تقاضای بازار کار کشور برای ورود به مشاغل حرفه‌ای‌تر صرفا از طریق جذب نیروی کار خارجی و مهاجرت پاسخ نگیرد.

برنامه پیش از کارآموزی به جوانانی که می‌خواهند در حرفه کار کنند کمک می‌کند تا مهارت‌ها و تجربه کاری مورد نیاز برای شروع حرفه خود را کسب کنند. 

پیش از این کانادا در پروژه موسوم به «KKETS» از طریق صندوق توسعه مهارت‌های این کشور، یک طرح ۵۶۰ میلیون دلاری برای حل کمبود نیروی کار و کمک به کارگران برای آموزش مشاغل خوب اجرا کرده بود. 

تقریباً ۳۵۰ هزار شغل در سراسر استان‌های کانادا هنوز برای متقاضیان وجود دارد اما نیروی کار مرتبط با آن وجود ندارد و جای خالی نیروی کار در این کشور برای این ۳۵۰ هزار فرصت شغلی کاملا حس می‌شود. 

وزارت کار کانادا اعلام کرده است که طبق پیش بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵ میلادی از هر پنج شغل در انتاریو یک شغل مربوط به مشاغل حرفه‌ای خواهد بود. 

هم اکنون تنها در استان اونتاریوی کانادا بیش از ۲۱ هزار فرصت شغلی مربوط به مشاغل حرفه‌ای که نیازمند تکنسین‌های خاص است، وجود دارد که همه این فرصت‌ها درحال حاضر فاقد متقاضی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز