خبرگزاری کار ایران

درمان بیماری ها با جکوزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۲۵۹

نشستن راحت در آبگرم یک درمان شخصی است که برای بدن و ذهن شما مفید است، زیرا به شما کمک می کند استرس روزانه تحمیل شده توسط زندگی مدرن را کاهش دهید. ترکیب آب گرم، احساس شناور بودن و ماساژ، به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند و تاثیر مثبتی بر سلامتی دارد.

مراقبت از خود باعث بهبود وضعیت جسمی و روحی شما می شود. استحمام در آب گرم یکی از قدیمی ترین رسومی است که انسان برای آرامش و مراقبت از سلامت جسمی و روحی خود در پیش گرفته است. اگر تفاوت بین وان آبگرم و جکوزی را نمیدانید بر روی لینک کلیک کنید.

طبق مطالعه ای که توسط کلینیک مایو (ایالات متحده آمریکا) انجام شد، اثرات استرس بر بدن و ذهن ما می تواند خطرات متعددی را برای سلامتی ما به همراه داشته باشد.

  • نشستن در آبگرم جکوزی باعث رضایت شخصی شما می شود، نشستن در آبگرم جکوزی یک درمان شخصی است که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، از جمله اینکه صرف وقت برای مراقبت از خود لذت بخش است. آنچه برای بدن شما مفید است برای ذهن شما نیز مفید است.
  • گردش خون را تسریع می کند، به کاهش تنش و سردردهای استرسی کمک می کند، نواحی استرس مانند گردن و شانه ها را تسکین میدهد.
  • تولید اندورفین طبیعی را تحریک می کند، احساس درد و اضطراب را کاهش می دهد
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.
  • به داشتن پوست سالم تر کمک می کند
  • به بهبود کیفیت خواب شما کمک می کند

 

اثرات آبگرم بر بدن چیست؟

فواید متعدد آبگرم را برای بدن خود کشف کنید. استفاده منظم از آبگرم علاوه بر تقویت گردش خون، ترشح اندورفین و کاهش کورتیزول، می تواند اثرات شیمیایی مثبتی داشته باشد که به سلامت کلی بدن کمک می کند.

  • اتساع عروق
  • ترشح اندورفین
  • کاهش کورتیزول
  • بهبود گردش خون لنفاوی
  • کاهش فشار خون
  • بهبود متابولیسم

درمان بیماری ها با جکوزی

مزایای استفاده از جکوزی(اسپا)

اسپاها به‌خاطر اثرات آرامش‌بخش‌ خود، که می‌توانند فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامت روحی و جسمی داشته باشند، ارزش زیادی دارند. در اینجا برخی از مزایای اصلی آرامش بخش اسپا آورده شده است:

بهبود خلق و خو

آب داغ و جت های آب به طور ترکیبی برای کاهش تنش بدن و ایجاد احساس آرامش عمیق کار می کنند. این می تواند به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول در بدن کمک کند. گذراندن زمان در یک محیط آرام و به دور از حواس‌پرتی‌های زندگی روزمره می‌تواند به آرامش ذهن و کاهش اضطراب کمک کند. آرامش ناشی از اسپا می تواند به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی کمک کند، که می تواند اثرات مثبتی بر سلامت روان داشته باشد.

تسکین دهنده گرفتگی عضلات

جت‌های آب و حباب‌های تپنده به ماساژ عضلات منقبض و خسته کمک می‌کنند، و باعث آرامش و رها شدن می‌شوند.

بهبود خواب

استراحت در یک اسپا می تواند به آرامش سیستم عصبی کمک کند، که می تواند منجر به خواب بهتر شود. یک حمام آب گرم قبل از خواب می‌تواند باعث راحت‌تر به خواب رفتن و بهبود کیفیت خواب شود.

تجربه حسی

آب داغ، فواره‌های آب و حباب‌ها تجربه حسی لذت‌بخشی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند به آرامش ذهنی و فیزیکی کمک کند.

اثرات آرام بخش از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی افراد اسپاها را بسیار آرام بخش می دانند، در حالی که برخی دیگر ممکن است همان سطح آرامش را تجربه نکنند. اگر تصمیم به استفاده از وان آب گرم برای مزایای آرامش‌بخش آن دارید، توصیه می‌شود دستورالعمل‌های ایمنی را دنبال کنید، از قرار گرفتن در معرض دمای بیش از حد بالا خودداری کنید و جلسات را بیش از حد در آب داغ طولانی نکنید.

 

بیماری هایی که با استفاده از جکوزی میتوان درمان کرد.

ترکیبی از گرما، احساس شناور بودن و ماساژ باعث می شود جلسات اسپا به بدن شما کمک کند تا در برابر بسیاری از بیماری ها از بدن خود حفاظت کنید. از جمله:

درد مزمن

آرتریت، درد مفاصل یا کمر، سندرم پای بی قرار، آسیب های عضلانی یا حتی فیبرومیالژیا، ثابت شده است که جلسات آبگرم در کاهش این بیماری ها موثر است. گرمای آب باعث افزایش گردش خون و آرامش بدن می شود. عمل ماساژ جت ها و احساس شناور بودن باعث کاهش تنش عضلانی و تسکین مفاصل می شود.

دیابت نوع 2

مجله پزشکی نیوانگلند (1999/08/16) گزارش می دهد، که پس از 10 روز، بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که 30 دقیقه در روز را در یک آبگرم، 6 روز در هفته سپری می کردند، توانستند دوز انسولین خود را کاهش دهند، و وزن کم کنند. وضعیت خواب بهبود یافته، و سطح گلوکز خون و هموگلوبین گلیکوزیله به کمتر از حد معمول میرسد.

درمان بیماری ها با جکوزی

بیخوابی

برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، استفاده از وان آب گرم به بدن کمک می‌کند، تا قبل از خواب به آرامش برسد و منجر به خواب طبیعی عمیق شود. حتی اگر از مشکلات مزمن خواب رنج نمی‌برید، شورای خواب بهتر توصیه می‌کند که یک برنامه روتین قبل از خواب، مانند جلسه اسپا، برای حفظ یک چرخه خواب سالم و ترمیم‌کننده ایجاد کنید. بر اساس مطالعات این شورا، آب گرم در کاهش تنش عضلانی و افزایش گردش خون مفید است. هر دوی این اثرات به آرامش و ایجاد خواب سالم‌تر و عمیق‌تر کمک می‌کنند.

آسیب های ورزشی

ورزشکاران و افرادی که آسیب های ورزشی جزئی دارند، می توانند در اسپاها به لطف اثرات آرامش بخش و ریکاوری آنها تسکین پیدا کنند. آب گرم ماهیچه های منقبض را آرام می کند، و تنش بعد از فعالیت بدنی را کاهش می دهد. جت آب همچنین می تواند به عنوان یک ماساژ ملایم عمل کند، گردش خون را بهبود بخشد.

 نکته پایانی

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که استفاده از جکوزی برای تسکین و بهبود شرایط، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت شود. واکنش هر فرد متفاوت است و ممکن است منع مصرف خاصی برای هر موقعیت پزشکی وجود داشته باشد. به طور کلی، آبگرم را می توان به عنوان مکمل درمان های پزشکی تجویز شده استفاده کرد، اما نباید آن را جایگزینی برای مراقبت های پزشکی مناسب در نظر گرفت. 

مزایای سلامتی و آرامش بخش آبگرم متعدد و عمیق است. علاوه بر تحریک گردش خون، آزاد کردن اندورفین و کاهش کورتیزول، این اسپا مجموعه ای از اثرات شیمیایی را ارائه می دهد، که برای بهبود سلامت کلی ما هماهنگ عمل می کنند. از آرامش عضلات گرفته تا کاهش استرس، بهبود متابولیسم و ​​از بین بردن سموم، آبگرم تبدیل به پناهگاهی جوان‌کننده می‌شود که در آن بدن و ذهن تعادل آرامش‌بخشی پیدا می‌کنند. با این حال، بهره‌گیری از این مزایا مستلزم استفاده مسئولانه است که با نیازهای فردی شما و در صورت لزوم تحت نظر پزشک است.

 

منبع: mahandoc.ir 

 

 

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز