خبرگزاری کار ایران

5 اتفاقی که باید برای حل آن از مشاور کمک بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۸۳

مشکلات مالی طولانی، تفاوت در انتخاب‌های افراد یا خیانت می‌تواند هر رابطه‌ای را ویران کند. زمانی که دوره‌های تنش طولانی باشند، هر فردی احساس می‌کند زندگی او در حال فروپاشی است و باید برای آن چاره‌ای پیدا کند. فرقی ندارد با چه چالشی روبرو هستید، کمک گرفتن از مشاوره برای زوج درمانی می‌تواند به شما امکان دهد، رابطه خودتان را بازسازی کنید. در جلسات مشاوره، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه تعارضات را محترمانه حل کنید و یک ارتباط عمیق و محبت‌آمیز با شریک زندگی خود برقرار کنید.

آیا مشاوره ازدواج مؤثر است؟

تحقیقاتی که در مورد نتایج مشاوره زناشویی انجام شده‌اند، امیدوارکننده هستند. این مطالعات نشان می‌دهند که بیش از 98% زوج‌هایی که مشاوره ازدواج را امتحان می‌کنند، گزارش داده‌اند که جلسات درمانی یا «عالی» یا «خوب» بوده‌اند. همچنین از زوج‌هایی که مشاوره ازدواج را امتحان می‌کنند، در 90% موارد اذعان داشته‌اند که سلامت عاطفی آنها بهبود یافته است. نکته جالب‌تر اینجاست که دو سوم از این افراد می‌گویند پس از مراجعه به مشاوره، بهبودهایی را هم در سلامت جسمانی خود مشاهده کرده‌اند.

با این تفاسیر، بسیاری از زوج‌ها ازدواج درمانی را مؤثر می‌دانند؛ زیرا بعد از اتمام جلسات خود توانسته‌اند مسائل بسیاری مانند مدیریت ضعیف تعارض‌ها یا فقدان ارتباطات مثبت را به خوبی مدیریت کنند. با این وصف، بهترین مشاوره خانوادگی می‌تواند به زوج‌هایی که مشکلات جدی دارند کمک کند سطح رضایت خود را از زندگی مشترک افزایش دهند.

چه زمانی به مشاوره خانوادگی نیاز داریم؟

عاشق شدن، تماشای رشد رابطه‌تان و ازدواج همگی می‌توانند تجربیات فوق‌العاده‌ای باشند، اما روابط با چالش‌هایی هم همراه هستند. در میان تمام شکل‌های ارتباط دو طرفه، ازدواج یکی از طولانی‌ترین اشکال است که می‌تواند برای یک رابطه ضعیف، شرایط بسیار بدی را به همراه بیاورد. بزرگ کردن فرزندان، استرس مالی، ساعات طولانی کار، کشمکش‌های شخصی و غیره، همگی بر زندگی ما تأثیر خواهند داشت. اینجاست که کمک گرفتن از مشاوره به ما امکان می‌دهد یاد بگیریم چگونه در فراز و نشیب‌های زندگی مشترک پیش برویم، اما به بن بست نرسیم.

کارشناسان تخمین می‌زنند که بیش از 40% ازدواج‌هایی به طلاق ختم می‌شود که افراد برای نگه داشتن زندگی خودشان، تلاشی نکرده‌اند. زوج‌ها می‌توانند ناسازگاری‌ها را دلیل بر پایان راه بدانند و از هم جدا شوند. با این حال، حقیقت این است که بسیاری از روابط به این دلیل پایان می‌یابند که افراد به دنبال راه حل مناسبی برای مدیریت مشکلات خود نبوده‌اند.

5 اتفاقی که باید برای حل آن از مشاور کمک بگیرید

5 دلیل مهم برای دریافت کمک از مشاوره خانواده

حتما این سؤال به ذهنتان خطور کرده است که چه زمان باید برای مشاوره به متخصصان مراجعه کنیم. انتخاب زمان مناسب را به شما می‌سپاریم؛ اما با ذکر این نکته که «تا دقیقه 99 برای کمک گرفتن از مشاوران صبر نکنید». مراجعه شما به دفتر مشاوره خانواده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم. اما در این میان مهم است به یاد بسپارید، مدیریت به موقع هر کدام از مشکلات، می‌تواند از تشدید آنها جلوگیری کند.

خیانت

خیانت یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه به دفاتر زوج درمانی است. اغلب اوقات افراد نشانه‌هایی را می‌بینند و به این گمان می‌رسند که مورد خیانت قرار گرفته‌اند. برای بیشتر افراد این نقطه پایان یک رابطه است؛ اما برخی دیگر سعی می‌کنند این وضعیت را به مثابه یک مسئله قابل حل در نظر داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم تا حد ممکن مسیر دوم را در نظر داشته باشید تا بتوانید با ایجاد تغییرات، زندگی مشترک خود را حفظ کنید.

برای دیدن راهنمای دریافت مشاوره خیانت همسر و پشت سر گذاشتن مشکلات مربوط به خیانت زناشویی با کمک مشاور و روانشناس خانواده در مرکز بینش نوین، اینجا کلیک کنید.

دعوای زن و شوهر

همه زن و شوهرها با هم دعوا می‌کنند؛ اما اگر با تشدید این وضعیت روبرو هستید، کمک گرفتن از مشاوره خانواده ضروری است. تعامل ناکارآمد می‌تواند ارتباط واقعی و پیشرفت در زندگی مشترک را غیرممکن کند. یک درمانگر ماهر می‌تواند به شما و شریک زندگی‌تان کمک کند تا یاد بگیرید چگونه پس از یک دعوای بد آرام باشید و ارتباط سازنده‌تری برقرار کنید.

شکاک بودن همسر

شک، عدم اعتماد را تقویت می‌کند و عدم اعتماد، دلسردی را به همراه دارد. این دومینو تا فروپاشی زندگی مشترک ادامه پیدا خواهد کرد. پس بهتر است برای مدیریت همان ضربه اول نهایت تلاشمان را انجام دهیم. زندگی با آدمی که به همه چیز و همه کس شک دارد، فشار روانی زیادی را به همراه خواهد داشت. از این رو مهم است که طرفین بخواهند با ایجاد تغییرات مفید، روابط خود را به سمت مرحله جدیدی سوق دهند.

افراط و تفریط در مسائل مالی

در حالی که ممکن است کار مهمی به نظر نرسد؛ اما پنهان کردن، دروغ گفتن یا حفظ اسرار در مورد مسائل مالی نشانه اصلی پریشانی در یک رابطه است. خیانت مالی یک مسئله واقعی است و عدم صداقت در مورد نحوه خرج کردن پول توسط یکی از زوجین می‌تواند مبنی اختلافات باشد.

در روابط جوان‌تر این مسئله نسبتا پذیرفته شده که هر فرد می‌تواند با حساب‌های بانکی جداگانه، آنچه را که می‌خواهد با پول خود بخرد. با این حال، وقتی زوج‌ها حساب‌های بانکی خود را به اشتراک می‌گذارند، خریدهای مخفی یا بی‌اهمیتی به مسائل مالی خانه، برای شریک دیگر منصفانه نیست.

این مسئله می‌تواند شامل نگه داشتن کارت‌های اعتباری و عدم ارائه آنها به همسر، افتتاح حساب‌های بانکی و درخواست وام بدون اطلاع دیگری و حتی افاط و تفریط در خرج کردن پول باشد. این موضوع یک نوع بی‌اعتمادی را رقم خواهد زد؛ اما به همان اندازه که یک مسئله دائمی است، تا حدودی قابل حل است و می‌توانیم با کمک گرفتن از مشاوره خانواده آن را مدیریت کنیم.

وابسته بودن همسر به مادر و پدر

وابستگی یکی دیگر از سویه‌های منفی هر رابطه مشترک است. ما می‌توانیم لیست بلند بالایی از انواع وابستگی عاطفی را به شما ارائه کنیم؛ اما وابسته بودن یکی از زوجین به پدر یا مادر خود، از جمله مواردی است که زوج‌های زیادی را به تاریکی می‌کشاند. این وضعیت هم بی‌اعتمادی، بی توجهی و چه بسا جدایی را به همراه خواهد داشت. زیرا یکی از طرفین نمی‌خواهد به استقلال زندگی مشترک خود بها بدهد. 

5 اتفاقی که باید برای حل آن از مشاور کمک بگیرید

کلام آخر

فرصت ما کم است و صحبت در مورد اهمیت دریافت مشاوره برای ترمیم روابط زوجین، به مجال بیشتری نیاز دارد. در نهایت باید بگوییم که هیچ وقت برای شروع دیر نخواهد بود مگر اینکه نخواهیم پا در مسیر بگذاریم. اگر زندگی شما به سطحی از بی‌اعتباری رسیده که کنار گذاشتن آن بهتر است، همین تصمیم را بگیرید. اما اگر هنوز روزنه کوچکی برای دیدن نور باقی مانده، به حل مشکلات خانوادگی به کمک روانشناس فکر کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز