خبرگزاری کار ایران

سرپرست انتقال خون استان:

یک دستگاه پلاسما فرزیس به تجهیزات انتقال خون قزوین اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۹۲

سرپرست اداره کل انتقال خون استان قزوین گفت: یک دستگاه پلاسما فرزیس برای سرعت بخشیدن در دریافت پلاسمای خون بیماران بهبودیافته کرونایی به تجهیزات خونگیری اداره کل انتقال خون استان قزوین اضافه شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم مدرسی اظهار کرد: با افزوده شدن یک دستگاه پلاسما فرزیس، تعداد دستگاه‌های پلاسما فرزیس که برای دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونایی در قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سه دستگاه افزایش یافته است.

سرپرست انتقال خون استان ادامه داد: پلاسما فرزیس دستگاهی است که با کمک آن مایع یا پلاسمای خون از خون جدا می‌شود.

مدرسی افزود: افرادی که ۲۸ روز از بهبودی آنها سپری شده باشد امکان اهدای پلاسمای خون را دارند.

وی با بیان اینکه افراد بالای ۱۸ تا ۶۰ سال با حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌توانند پلاسمای خون اهدا کنند، بیان کرد: همه بیماران بهبود یافته با شرایط یاد شده به جز بانوان دارای سابقه زایمان می‌توانند برای اهدای پلاسما به مرکز خون گیری در شهرهای قزوین و تاکستان مراجعه کنند و پس از اهدا نیز با خوردن مایعات فراوان به بازگشت سریع‌تر پلاسمای اهدا شده در بدن خود کمک کنند. 

این مسئول با بیان اینکه اهدای پلاسما موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی‌شود و هر فرد در هفته می‌تواند تا ۲ بار پلاسما اهدا کند، گفت: پزشکان پیش از انجام فرایند اهدا، شرایط بدنی متقاضی را بررسی می‌کنند و اگر اهدای پلاسما برای آنها مشکلی ایجاد کند، اجازه اهدا را به او نمی‌دهند.

سرپرست انتقال خون استان یادآور شد: تاکنون ۴۳۵ بیمار بهبود یافته کرونایی در استان برای بهبود بیماران بدحال و بستری کووید ۱۹ پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

مدرسی با بیان اینکه برخی بیماران بستری کرونایی، یک یا ۲ واحد پلاسما دریافت می‌کنند، بیان کرد: تا پایان آبان ماه ۳۸۰ واحد پلاسمای دریافت شده به مراکز بیمارستانی استان ارسال شده بود که بیشتری میزان مصرف با ۲۵۶ واحد مربوط به بیمارستان شفا تاکستان بوده است.

وی از بیماران بهبود یافته واجد شرایط خواست تا به شکرانه بازگشت سلامتی خود و برای کمک به همنوعان بیمار، پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز