خبرگزاری کار ایران

چه کار کنیم در هواپیما راحت بخوابیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۶۷۴

اگر اهل سفرهای هوایی آن هم در مسیرهای طولانی باشید، برای شما پیش آمده که پس از رسیدن به مقصد یک روز سفر خود را در تخت خواب هتل یا اقامتگاه باشید. چرا که در هواپیما نتوانستید راحت بخوابید و یا استراحت کنید. در سفر به مکان‌های دور بهترین راه برای صرفه‌جویی در زمان این است که در هواپیما بخوابید. در این صورت وقتی به مقصد رسیدید، نیاز به استراحت ندارید و می‌توانید گردش را از همان روز اول شروع کنید. بنابراین اگر بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خریداری کرده‌اید، نگران از دست رفتن وقت نباشید. در این مقاله به شما راهکارهایی را می‌گوییم که به واسطه آن‌ها بتوانید خوابی آرام در هواپیما داشته باشید و یا دست کم بتوانید استراحت کنید.

بلیط هواپیما با صندلی مناسب خریداری کنید

اولین گام برای داشتن سفری آرام با هواپیما رزرو صندلی در جایگاهی مناسب و راحت است. خوشبختانه بلیط‌های هواپیما در کلاس‌های پروازی مختلف عرضه می‌شوند. شما می‌توانید بلیط فرست کلاس، بیزینس و یا اکونومی خریداری کنید. در نظر داشته باشید که بلیط‌های بیزینس و فرست کلاس صندلی‌های راحت‌تری دارند. در صندلی این پروازها شما می‌توانید خواب راحت‌تری داشته باشید. البته به شرطی که بتوانید از پس هزینه‌های پرواز فرست کلاس و بیزنس بربیایید. ایرلاین‌ها در ازای دریافت مبلغ بیشتری، صندلی راحت‌تر و امکانات بیشتری در این پروازها در اختیار شما می‌گذارند.

بررسی نوع هواپیما

اگر قرار است صندلی اکونومی برای خود رزرو کنید، پیش از خرید بلیط هواپیما، نوع هواپیمایی که قرار است با آن سفر کنید را بررسی کنید. برخی هواپیماها صندلی‌های راحت‌تری دارند که جای پای بیشتری در اختیار مسافران می‌گذارند.

چه کار کنیم در هواپیما راحت بخوابیم؟

پوشیدن لباس مناسب

اگر می‌خواهید در مسیرهای طولانی خوابی راحت داشته باشید، لباس‌های گشاد بپوشید. لباس‌های تنگ و ضخیم سبب می‌شود تا خون شما به راحتی جریان پیدا نکند. به همین دلیل در خواب نیز دچار مشکل خواهید شد. پیشنهاد ما برای داشتن خوابی راحت در هواپیما این است که لباس‌های سبک و گشاد بپوشید. لباس‌های نایلونی نیز گرم و ناراحت هستند. سعی کنید لباس‌هایی با الیاف طبیعی و نخی استفاده کنید زیرا دمای هواپیما تا حدی کم و زیاد می‌شود.

خود را برای خوابیدن آماده کنید

تصور کنید داخل هواپیما نیستید. در این صورت باید روتین‌هایی را انجام دهید که همیشه هنگام خواب انجام می‌دادید. به عنوان مثال باید مسواک بزنید، لباس راحت بپوشید، چشم‌بند و بالشت خود را آماده کنید و کتاب یا مجله بخوانید. فراهم کردن محیطی که همیشه به آن عادت دارید، سبب می‌شود تا بهتر بخوابید.

یک نقطه ساکت انتخاب کنید

طبق پژوهش‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است، جلوی هواپیما بیشترین تقاضای رزرو صندلی را دارد. دلیل آن هم این است که خروج از جلو هواپیما راحت‌تر است. به همین دلیل اگر به دنبال آرامش و فضایی ساکت هستید، صندلی‌های جلوی هواپیما را فراموش کنید. صندلی‌های عقب هواپیما به خصوص صندلی‌های کنار پنجره، دنج‌تر هستند و رفت و آمد در اطراف آن‌ها کمتر است. صندلی‌های جلو اغلب انتخاب والدین و کودکان است. مهمانداران نیز مدام با چرخ‌های حمل بار از آن جا عبور می‌کنند. البته سرویس بهداشتی معمولاً در نقطه انتهایی هواپیما قرار گرفته است به همین دلیل بهتر است صندلی شما کمی جلوتر از صندلی‌های انتهایی باشد.

وضعیت صندلی خود را کنترل کنید

اگر از پرواز فرست کلاس یا بیزینس استفاده می‌کنید، از بابت صندلی مشکلی نخواهید داشت. اما اگر پرواز شما اکونومی است، باید از وضعیت صندلی خود مطلع شوید. بهترین حالت صندلی برای داشتن خوابی راحت در هواپیما، صندلی تخت یا زاویه زیاد است. حالت نشسته خوابیدن برای کمر شما بسیار ضرر دارد. طبق پژوهشاتی که انجام شده است، بهترین زاویه برای خوابیدن، زاویه پشتی ۱۳۵ درجه است. زیرا در این حالت فشار کمی برروی دیسک‌های نخاعی شما وارد می‌شود. در حالت ۹۰ درجه حرکت دیسک‌ها باعث بروز فشار شده و کمردرد خواهید گرفت، پس بهتر است تا می‌توانید صندلی را بخوابانید تا فشار کمتری به بدنتان وارد شود. بعضی از افراد عادت دارند که سر خود را به سمت جلو بگذارند که کار درستی نیست زیرا گردن تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد.

گوش کردن به موزیک آرام‌بخش

یکی از بهترین راهکارها برای این که سفری آرام داشته باشید، این است که موزیکی ملایم گوش کنید و از مسیر لذت ببرید. می‌توانید کتاب یا مجله بخوانید و به پادکست‌های آرام‌بخش گوش کنید. اگر می‌خواهید بخوابید، بهتر است با دیگران وارد گفت و گو نشوید و اگر کسی با شما صحبت کرد، با ملایمت به او بگویید که به استراحت نیاز دارید. می‌توانید مهماندار و مسافر صندلی کناری را در جریان قرار دهید تا شما را بیدار نکنند.

چه کار کنیم در هواپیما راحت بخوابیم؟

تلویزیون نگاه کردن

روشن کردن تلویزیون و تماشای اشیا نورانی همچون گوشی موبایل سبب می‌شود سخت‌تر خوابتان بگیرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تلویزیون را خاموش کنید و در صورت امکان از یک چشم‌بند استفاده کنید تا نورهای اضافی مغز شما را بیدار نگه ندارد.

زنگ هشدار تنظیم کنید

اگر استرس خواب ماندن هنگام فرود نمی‌گذارد خواب راحت داشته باشید، برای نیم ساعت قبل از فرود یک هشدار تنظیم کنید. در این صورت خیال شما راحت است که وقت مناسبی از خواب بیدار می‌شوید و می‌توانید کارهای قبل از فرود و آماده‌سازی‌های مربوط به آن را انجام دهید.

خوردن کافئین را فراموش کنید

اگر می‌‎خواهید خوابی راحت در هواپیما داشته باشید، از یک روز قبل از سفر خوردن کافئین و نوشیدنی‌های کافئین‌دار را متوقف کنید. کافئین شما را بیدار نگه می‌دارد. این ماده در نوشیدنی‌هایی همچون قهوه، چای، نوشابه و دیگر موارد وجود دارد. فضای خشک کابین شما را تشنه می‌کند به جای سفارش قهوه و چای بهتر است بطری آب داشته باشید.

یک بالشت و یک پتو همراه داشته باشید

بالشت گردنی یا یک بالشت کوچک همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید کمی استراحت کنید. وجود بالشت سبب می‌شود که سر شما با اشیا سخت تماس نداشته باشد و گردن درد نگیرید. همچنین وجود پتو نیز برای شما ضرورت دارد. البته در پروازهای طولانی مهمانداران هواپیما، به شما پتو مسافرتی و بالشت می‌دهند اما با این حال بهتر است بالشت و پتو شخصی خود را همراه داشته باشید تا از بهداشت آن نیز مطمئن باشید.

نکات ایمنی را در نظر بگیرید

مهمانداران هواپیما برروی امنیت حساس هستند. به همین دلیل بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید تا در صورتی که خوابتان برد، شما را بیدار نکنند. به عنوان مثال کمربند خود را ببندید تا مهماندار شما را بیدار نکند. همچنین وسایل خود را در جای درست قرار دهید تا در طول سفر برای شما مشکل‌ساز نشوند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز