خبرگزاری کار ایران

چگونه ارزانترین بلیط اصفهان مشهد را بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۳۳۹

همه ساله، تعداد زیادی از گردشگران از سراسر کشور با سفر گاه و بی‌گاه خود به شهر مشهد، این شهر را به قطب گردشگری ایران تبدیل کرده‌اند.

شاید پس‌از شنیدن نام مشهد، اولین تصویری که از سفر به این شهر در ذهن شما نقش می‌بندد، حرم مطهر امام رضا(ع) باشد؛ اما اگر از زاویه مردمی که در شهرهایی تاریخی‌ مثل اصفهان زندگی می‌کنند مشهد را ببینید، متوجه می‌شوید که مشهد در کنار این‌که کانون گردشگری مذهبی و زیارتی در ایران است، از نظر تاریخی بسیار غنی بوده و به مسافران شهرهای دور و نزدیکی مثل اصفهان این فرصت را می‌دهد که پس‌از خرید بلیط اصفهان مشهد بتوانند از انواع جاذبه‌های زیارتی، تاریخی، تفریحی و... لذت ببرند و اوقات خوشی را بسازند. در ادامه می‌خواهیم با شهر مشهد و جاذبه‌های متنوع آن بیشتر آشنا شویم و به بررسی نحوه خرید به صرفه و ارزان بلیط اصفهان مشهد بپردازیم.

 

 

مختصری از سرگذشت مشهد

احتمالا می‌دانید که در حال حاضر، مشهد پس‌از تهران، دومین شهر پرجمعیت کشور است. پایتخت استان خراسان رضوی که در شمال شرق ایران واقع شده است، به واسطه شرایط گردشگری زیارتی و مذهب خود، هر ساله بیش‌از 27 میلیون زائر را از سراسر نقاط داخلی کشور می‌پذیرد. مشهد در زبان عربی، اسم مکان بوده و به معنی محل شهادت است که این نام پس‌از شهادت امام هشتم شیعیان، امام رضا(ع) توسط هارون‌الرشید به این شهر داده شد. در حال حاضر بیش‌از 90درصد مردم مشهد در کنار گویش بومی خود، به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

از نظر تاریخی، باید گفت که مشهد به دلیل این‌که از ایام قدیم و برای نخستین بار در نزدیکی رود کشف رود و در دشتی حاصل‌خیز بین کوه‌های بینالود و هزار مسجد بنا شده بود، شرایط بسیار مناسبی را برای حکومت‌های مختلف تاریخی مانند حکومت افشاریان، فراهم کرده است تا این شهر را به‌عنوان پایتخت حکومت خود انتخاب کنند. البته قدمت این شهر تنها به دوران حکومت‌های پس‌از اسلام وابسته نیست؛ بلکه مشهد و منطقه خراسان آنقدر قدمت دارند که حتی در برخی از نوشته‌های بسیار قدیمی یونانی، اسمی از آن‌ها به چشم می‌خورد. به‌طور کلی، اگر قصد دارید که از اصفهان به مشهد سفر کنید و علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی شهر خودتان، سری به تاریخ و تمدن مشهد بزنید یا هیجان‌های متنوع آن را تجربه کنید، خوب است قبل از خرید بلیط اصفهان مشهد اطلاعات مفیدی را درباره شهر مقصد به دست آورید.

 

دیدنی‌های مشهد

پیش‌از تهیه بلیط اصفهان مشهد، لازم است برخی از جاذبه‌های این شهر را که ممکن است برای گردشگرانی که از اصفهان به این شهر سفر می‌کنند، جذاب باشد را بشناسید.

چگونه ارزانترین بلیط اصفهان مشهد را بخریم؟

 

حرم امام رضا(ع)

سفر به مشهد، یعنی زیارت و بازدید از حرم امام رضا(ع) فرقی هم نمی‌کند چقدر مذهبی باشید؛ حقیقت این است که حرم امام رضا(ع) جایی است که زائران زیادی را از سراسر کشور و حتی خارج از کشور با انرژی‌های مثبت‌شان می‌پذیرد و این انرژی‌های مثبت را به همان زائران هدیه می‌دهد تا حالشان برای لحظاتی هم که شده، خوب باشد.

 

پارک کوه سنگی مشهد

دومین پارک بزرگ مشهد، این فرصت را به گردشگرانی که علاقه چندانی به بازدید از جاهای تاریخی ندارند، داده است که در اطراف استخر مرکزی این پارک، خوردنی‌های خوشمزه مشهد را امتحان و از وسایل تفریحی مختلف استفاده کنند، مشهد را از بام شهر ببینند و خوش بگذرانند.

 

طرقبه

طرقبه، برای مردم مشهد، مثل لواسان برای تهرانی‌هاست. کوهستان‌های اطراف طرقبه، آب و هوای مطبوع و خوشایندی را در همه فصول سال برای گردشگران فراهم کرده است که بازدید از این منطقه را بیش‌ازپیش جذاب و مطلوب کرده است. در کنار تفریحات متنوعی که در طرقبه انتظارتان را می‌کشد، می‌توانید در بازار این منطقه، زیورآلات نقره مورد علاقه‌تان را بخرید.

 

باغ نادری مشهد

پس‌از مرگ نادرشاه افشار، قوام‌السلطنه، باقی مانده جسد او را به این باغ منتقل کرد. این باغ سرسبز و محوطه دل‌پذیر آن در ابتدا به شکلی که بازدیدکنندگان می‌بینند، ساخته نشده، بسیار ساده بود و به مرور زمان به شکل امروزی خود درآمد.

 

سرزمین موج‌های آبی

اگر فقط یک بار به موج‌های آبی مشهد که بزرگ‌ترین و اولین پارک آبی ایران است بروید، به سفر در این شهر و تجربه هیجان در این فضا به قدری وابسته می‌شوید که حاضرید در اولین تعطیلات جدید خود، بلیط اصفهان مشهد را بخرید تا لحظات خوبتان در این پارک آبی تکرار کنید.

 

فلای تودی آماده خرید ارزان‌ترین بلیط اصفهان مشهد

قبل از هر چیزی باید بدانید که خرید به‌صرفه و کم‌هزینه بلیط اصفهان مشهد به شدت به زمان سفر و تقاضای بازار بستگی دارد. بهطور کلی قیمت بلیط‌های سیستمی را شرکت‌های هواپیمایی به شکل مستقیم تعیین می‌کند و شرایط شما برای استرداد بلیط و لغو سفر فراهم است؛ اگرچه که میزان جریمه آن با توجه به زمان لغو سفر مشخص می‌شود و شما موظف به پرداخت مبلغ ذکر شده هستید؛ اما اگر در تهیه بلیط اصفهان مشهد به دنبال بلیطی ارزان و کم‌هزینه هستید، به سراغ بلیط های چارتری بروید و با خرید بلیطی زیر قیمت، هزینه‌های سفرتان را به‌طرز چشم‌گیری کاهش دهید. خوب است بدانید قیمت این بلیط‌ها با توجه به عرضه و تقاضای بازار، کم و زیاد می‌شود و نوع بلیط شما هیچ تاثیری در کیفیت سفر و خدمات رسانی به شما نخواهد داشت.

در این میان، فراموش نکنید که فلای تودی مثل همیشه، با کاهش هزینه و زمان شما، پشتیبان 24 ساعته شما در خرید بلیطی ارزان، به‌صرفه و رزرو هتل مورد نظرتان در شهر مقصد است تا در ذهن شما سفری ماندگار و خاطره انگیز را به یادگار بگذارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز