خبرگزاری کار ایران

با این راهکارها خواب راحت‌تری در هواپیما دارید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۶۶۷

اگر بلیط هواپیما خریداری کرده‌اید و پرواز طولانی‌مدتی را در پیش دارید و می‌خواهید در مدت زمان پروازتان چشمانتان را ببندید و به‌راحتی به خواب فرو ببرید و زمانی‌که به مقصد رسیدید، از خواب بیدار شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با راهکارهای مفیدی در این زمینه آشنا شوید. با رعایت این نکات دیگر بی‌خوابی و عوارض ناشی از آن در طی پرواز به سراغ‌تان نخواهد آمد.

 لباس مناسب به تن کنید

 یکی از عوامل مؤثر بر خواب راحت دمای محیط است. در دمای مناسب شما به‌راحتی می‌توانید به خواب بروید. تحقیقات نشان می‌دهد که دمای مناسب برای یک خواب راحت بین ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتی گراد است. دمای هوای داخل هواپیما بسته به فصل سفر و عوامل دیگر می‌تواند بالاتر یا پایین‌تر از این میزان قرار بگیرد. به‌همین جهت بهتر است که لباس مناسبی را همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرید تا اگر گرمتان شد، لباس‌تان را به‌راحتی دربیاورید و اگر سردتان شد نیز بتوانید با پوشیدن آن دمای بدن خود را در حالتی قرار دهید که بتوانید به‌راحتی به خواب بروید. استفاده از پتوی مسافرتی نیز به شما کمک خواهد کرد.

 وسایل الکترونیکی را از خود دور کنید

 اگر بعد از خرید بلیط هواپیما به فکر یک خواب راحت در طول پرواز هستید، بهتر است که از موبایل و لپ‌تاپ یا تبلت خود فاصله بگیرید تا کمی چشمانتان آرام شود همان‌طور که می‌دانید اشعه‌های حاصل از نور وسایل الکترونیکی می‌تواند بر روی میزان ترشح ملاتونین که هورمونی برای به خواب رفتن است، تأثیر بگذارد.

 از چشم‌بند استفاده کنید

 یکی از راهکارهای مؤثر برای خواب راحت در طول پرواز استفاده از چشم‌بند است. با این وسیله به‌راحتی می‌توانید مانع رسیدن نور محیط به چشمان‌تان شوید. هرچه نور کمتری به چشمان شما برسد، سریع‌تر به خواب می‌روید و خواب طولانی‌تر و باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد.

با این راهکارها خواب راحت‌تری در هواپیما دارید

پای خود را دراز کنید

 اگر بلیط هواپیمایی فِرست یا بیزینس کلاس را خریداری کرده باشید، به‌راحتی می‌توانید صندلی خود را تبدیل به تخت کنید و خواب راحتی را تجربه کنید. اگر هم بلیط چارتر یا اکونومی دارید، می‌توانید ساک یا هر وسیله دیگری را زیر پای خود قرار دهید تا پای شما در جای مناسبی، به‌صورت افقی قرار بگیرد تا خواب راحت‌تری را در پیش داشته باشید.

از گوش‌گیر یا هدفون عایق صدا استفاده کنید

یکی از راهکارهای مؤثر برای خواب راحت‌تر در طول پرواز استفاده از گوش‌گیر یا هدفون‌هایی است که می‌تواند صدای محیط اطراف را بگیرد. این هدفون‌ها معمولاً در شغل‌های صنعتی استفاده می‌شود. می‌توانید یکی از آن‌ها را بخرید و با خود به داخل هواپیما ببرید. همچنین گوش‌گیرهای عایق صدا را نیز می‌توانید در این مواقع استفاده کنید تا صدای کمتری به گوش شما برسد و در آرامش بیشتری به خواب بروید. ا

 صندلی خود را بخوابانید

 یکی از نکات مهمی که باعث می‌شود به خواب راحت‌تری فرو بروید این است، حالت بدنتان است. با خواباندن صندلی خود، می‌توانید افقی شوید و به حال همیشگی که موقع خواب هستید، قرار بگیرید. در این حالت سریع‌تر به خواب می‌روید و خواب راحت‌تری را تجربه می‌کنید.

 از بالشت گردنی استفاده کنید

 اگر در کلاس اکونومی قرار دارید، می‌توانید یک بالشت‌های گردنی را برای خود خریداری کنید تا در طول پرواز بتوانید گردن خود را در وضعیت مناسبی قرار دهید و خواب راحت‌تری را تجربه کنید. اگر هم‌ کلاس بالاتری را خریداری کرده باشید، به شما بالشت داده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید در طول پرواز استراحت کنید.

به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید

گوش دادن به صدای طبیعت به شما کمک می‌کند به خواب راحت‌تری بروید. برای این منظور می‌توانید اپلیکیشن‌های مرتبط با موسیقی‌های ریلکسیشن که در آن‌ها از صدای طبیعت استفاده‌شده است را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در طول پرواز با گوش دادن به آن خواب راحت‌تری را تجربه کنید.

 از مصرف کافئین خودداری کنید

 یکی از مواردی که می‌تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند، مصرف بیش ‌از اندازه کافئین است. کافئین در نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای وجود دارد. اگر می‌خواهید خواب راحت‌تری را در پیش داشته باشید، از مصرف نوشیدنی‌های دارای کافئین بپرهیزید و به‌جای آن از دمنوش‌های آرامش‌بخش مانند اسطوخودوس استفاده کنید.

 میوه دارای پتاسیم یا منیزیم مصرف کنید

در طول پرواز یا قبل‌ از آن موز بخورید. در موز هم منیزیم و هم پتاسیم وجود دارد. مصرف این دو ماده فشار خون را تنظیم می‌کند و شما را آماده‌ی یک خواب راحت خواهد کرد.

 مراقبه کنید

 سفر با هواپیما می‌تواند استرس‌زا باشد و همین موضوع بر روی آرامش شما نیز تأثیرگذار است. مراقبه و مدیتیشن به شما کمک می‌کنند تا ذهن خود را آرام کنید و آسان‌تر به خواب بروید و خواب راحت‌تری را تجربه کنید. اگر مدیتیشن را جزء برنامه روزانه زندگی خود قرار داده باشید، به‌راحتی می‌توانید در طول پرواز مراقبه کنید تا استرستان کم‌تر شود تا خواب راحت‌تری را تجربه کنید.

 ساعت پروازتان را آخر شب قرار دهید

 اگر دوست دارید در طول پرواز خواب بهتری را تجربه کنید، می‌توانید ساعت پروازتان را آخر شب قرار دهید. در این زمان، مغز شما طبق عادتی که دارد، به راحتی به خواب می‌رود.

 صندلی پرواز مناسبی را انتخاب کنید

 اگر بلیط هواپیمایی فِرست یا بیزینس را انتخاب کرده‌اید که هیچ، اگر کلاس پروازی شما اکونومی است، می‌توانید صندلی خود را کنار پنجره قرار دهید تا بتوانید سر خود را به بدنه کابین هواپیما بچسبانید تا به‌راحتی به خواب بروید. صندلی‌هایی که در نزدیکی درب خروج قرار دارند نیز فضای بیشتری را به شما می‌دهد تا بتوانید پای خود را به‌راحتی دراز کنید. در کلاس پروازی بالاتر امکان تبدیل صندلی به تخت وجود دارد.

 برنامه روزانه قبل از خواب را انجام دهید

اگر قبل‌ از به خواب رفتن، کمی مطالعه می‌کنید، بهتر است که آن کتاب را در طول پرواز همراه خود داشته باشید تا طبق روال هر شب خود، چند صفحه از آن را بخوانید و تا مغزتان آماده خوابیدن شود. به طور کلی هر کاری که می‌توانید در طول پرواز انجام دهید تا شرایط راحتی را برای خود ایجاد کنید و به مغز خود این پیام را بدهید که هنگام خواب فرارسیده است را در طول پرواز انجام دهید.

 جمع‌بندی

 اگر استرس پرواز با هواپیما را دارید یا به دلیل سفر جدیدی که آغاز کرده‌اید، کمی هیجان و شور و شوق دارید و فکر می‌کنید که ممکن است بر کیفیت خواب شما در طول پرواز تأثیر بگذارد، با رعایت نکاتی که در این مقاله گفتیم می‌توانید از این موضوع پیشگیری کنید. همچنین استفاده از برخی از وسایل مانند چشم‌بند یا بالشت دور گردن یا هدفون و گوش‌گیرهای عایق صدا به شما کمک می‌کند تا از سروصدا و نور اطراف کابین هواپیما خلاص شوید و خواب راحت‌تری را در پیش داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز