خبرگزاری کار ایران

جاهای دیدنی بندرعباس؛ جاذبه های گردشگری یا مراکز خرید پرطرفدار؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۳۹

بندرعباس یکی از شهرهای مهم گردشگری در جنوب ایران است که به عنوان منطقه تجاری و تفریحی شناخته می‌شود. در بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ جاذبه‌های گردشگری را ترجیح می‌دهید یا مراکز خرید پرطرفدار؟ در این مطلب با معرفی تعدادی از جاهای دیدنی بندرعباس به معرفی دو مورد از بهترین مراکز خرید آن نیز می‌پردازیم.

سفر به بندرعباس در عید نوروز

آیا تا به حال شده است برای سفر نوروزی، شهر بندرعباس را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید؟ برای سفر و بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس می‌توانید با استفاده از ماشین شخصی خود و یا از حمل و نقل عمومی جاده‌ای و یا خطوط هوایی استفاده کنید. شرکت‌های هواپیمایی مختلفی هرروز از شهرهای مختلف مانند تهران، مشهد، اصفهان و... به فرودگاه بین المللی بندرعباس فعالیت می‌کنند. با خرید بلیط هواپیما به سادگی می‌توانید از هر کجای ایران به این شهر گردشگری سفر کنید. سفر به بندرعباس با قطار نیز یکی از گزینه‌های دیگر مسافربری است که می‌توانید همراه با خانواده خود با صرف هزینه کمتر سفر خود را آغاز کنید. اما چه اطلاعاتی درباره‌ی جاهای دیدنی بندرعباس دارید؟

یکی از جاهای دیدنی بندرعباس؛ امام زاده سید مظفر

یکی از امامزاده‌هایی که ممکن است کمتر کسی با آن آشنایی داشته باشد، مرقد مطهر امامزاده سید مظفر است که همیشه مورد توجه شهروندان بندرعباس قرار می‌گیرد. این امامزاده یکی از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) بوده است که در اوایل قرن پنجم هجری در این منطقه وفات یافته و به خاک سپرده شده‌اند. برخی از اهل سنت بر این باورند که این امامزاده از سادات اهل سنت بوده و احترام زیادی برای بارگاه مطهر ایشان قائل هستند. اگر با بلیط هواپیما تهران بندرعباس قصد سفر داشتید، این امامزاده می‌تواند یکی از مقاصد زیارتی و بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس برایتان باشد. معماری بی‌نظیر با استفاده از کاشی‌های فیروزه‌ای می‌تواند یکی از شگفتی‌های این امامزاده برای جذب گردشگران به شمار برود.

معبد هندوهای بندرعباس

در بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس می‌توان به یکی از اماکن تاریخی این شهر اشاره کرد که به معبد هندوها شناخته می‌شود. این معبد دقیقا روبروی بازار روز بندرعباس و در خیابان امام خمینی واقع شده است. معبد هندوها همانطور که از نامش پیداست به عنوان عبادتگاهی برای تاجران هندی بود که برای تجارت به بندرعباس می‌آمدند و نیاز به محلی برای عبادت و راز و نیاز داشتند. نمای زیبای این معبد و معماری آن به خصوص در شب یکی از دلایلی است که گردشگران را در سفر به بندرعباس به خود جذب می‌کند. کنگره‌ها و نمای سفید این معبد از زیباترین اماکن در بندرعباس را به وجود آورده است که در آن خودنمایی می‌کند.

جاهای دیدنی بندرعباس؛ جاذبه های گردشگری یا مراکز خرید پرطرفدار؟

آبگرم گنو؛ بهترین جای دیدنی با خاصیت درمانی

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه سفر شما به اتمام برسد و با بلیط هواپیما بندرعباس تهران به شهر خود باز گردید، سری به آبگرم گنو در دل کوه‌های گنو بزنید که حدود 34 کیلومتر با شهر بندرعباس فاصله دارد. این مکان یکی از اماکن تفریحی و گردشگری برای شهروندان و همچنین مسافران به شمار می‌رود. احتمالاً شما هم فکر می‌کنید که هوای این منطقه مانند هوای شهر بندرعباس به شدت گرم و شرجی باشد اما با وجود ارتفاع این کوه و محیط اطراف آن، آب و هوای معتدل از آن دریافت می‌شود. اگر مبتلا به درد مفاصل هستید حتما از آب‌درمانی آبگرم گنو استفاده کنید.

حمام گله داری بندرعباس

حمام گله داری یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است که قدمت آن به زمان قاجار باز می‌گردد. این حمام در زمان خود یکی از شلوغ‌ترین حمام‌های این شهر به شمار می‌رفته و رونق زیادی داشته است. گرمخانه، سربینه و خزینه از دیگر قسمت‌های حمام گله داری است که از نظر وجود این قسمت‌ها شباهت زیادی به حمام‌های تاریخی مناطق کویری در مرکز ایران دارد. این مکان یکی از موز‌‌های مردم شناسی استان هرمزگان به شمار می‌رود.

آبشار تزرج ازجاهای دیدنی بندرعباس

اگر علاقه‌مند به طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بندرعباس از تهران از آبشار تزرج شهرستان حاجی آباد دیدن کنید. این آبشار در فاصله 175 کیلومتری از شهر بندرعباس قرار دارد و جزو مناطق ییلاقی و آبشاری فصلی به شمار می‌رود. نخلستان‌های زیبا و مردمان خونگرم و صمیمی روستای معدنوییه بر سر راه این آبشار اقامتگاهی بی‌نظیر را برای مسافران و گردشگران به وجود آورده است. نخلستان‌ها و پوشش گیاهی خاص این منطقه حسی متفاوت از شهرهای جنوبی ایران را برایتان به ارمغان می‌آورد.

جاهای دیدنی بندرعباس؛ جاذبه های گردشگری یا مراکز خرید پرطرفدار؟

قلعه فین بندرعباس

برای بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس یکی از گزینه‌های دیگر قلعه فین است که در فصل پاییز و زمستان می‌توانید در هوایی مطلوب از آن دیدن کنید. با خروج از شهر بندرعباس و طی کردن 95 کیلومتر مسافت می‌توانید به این مکان تاریخی و جاذبه دیدنی دوره ایلخانی و تیموری برسید. بر روی یکی از تپه‌های واقع در شهر فین قلعه ای باشکوه و اسرارآمیز را مشاهده خواهید کرد. طبق اطلاعاتی که از باستان شناسان به دست رسیده، این قلعه کاربرد نظامی و امنیتی داشته است.

بهترین مراکز خرید بندرعباس

شهر بندرعباس علاوه بر این که به عنوان منطقه گردشگری به شمار می‌رود، با جای دادن مراکز خریده گسترده در دل خود و فروش اجناس با کیفیت به عنوان قطب تجاری نیز شناخته می‌شود. پس از بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس و اماکن دیدنی می‌توانید سری به مراکز خرید آن بزنید و هر کالایی که دوست دارید خریداری کنید. برخی از مراکز خرید بندرعباس به شرح زیر است:

مجتمع تجاری ستاره جنوب

این مجتمع تجاری یکی از مرکز خرید و جاهای دیدنی بندرعباس است که در نزدیکی ساحل و بلوار طالقانی واقع شده است. در هر طبقه از این مجتمع تجاری می‌توانید شاهد فعالیت صنف خاصی از فروشندگان باشید. به عنوان مثال در طبقه اول این مرکز خرید می‌توانید انواع جواهرات و زیورآلات را خریداری کنید. از امکانات رفاهی بندرعباس که در این مجتمع تجاری واقع شده می‌توان به بولینگ و بیلیارد آن اشاره کرد که لحظات بیاد ماندنی سفر را برایتان رقم خواهد زد. در رستوران سنتی و فست فود این مرکز خرید نیز می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را سفارش دهید.

جاهای دیدنی بندرعباس؛ جاذبه های گردشگری یا مراکز خرید پرطرفدار؟

مرکزخرید زیتون

بازار زیتون نیز یکی دیگر از مراکز خرید خوب بندرعباس است که از امکانات آن می‌توان به سیستم گرمایش و سرمایش، تهویه مطبوع، بانک و عابر بانک، پارکینگ، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد. در این مرکز خرید می توانید انواع اجناس مانند کیف و کفش عطر و ادکلن و پوشاک را خریداری کنید و برای رفع خستگی به کافی شاپ مرکز خرید زیتون مراجعه کنید. این مرکز یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید ارزان بندرعباس به شمار می‌رود که در تقاطع خیابان امام خمینی و خیابان امام موسی صدر واقع شده و نقش مهمی در بازدید از جاهای دیدنی بندرعباس دارد.

در انتها

وجود مردمان خونگرم و صمیمی در استان هرمزگان و شهرهای جنوبی مانند بندرعباس یکی از دلایلی است که سفر به این شهر را به خاطره‌ای به یادماندنی تبدیل می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی دیگر جاهای دیدنی بندرعباس مانند خانه احمدی، باغ پرندگان و مجتمع تجاری ستاره شهر و همچنین رزرو بلیط هواپیما به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز