خبرگزاری کار ایران

هزینه بلیط هواپیما داخلی در سال 1402 چقدر افزایش دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۳۸۶

قیمت بلیط هواپیما مانند قیمت هر چیز دیگری در کشور تحت تاثیر تورم، افزایش می یابد البته به صورت قانونی و مصوب. گرچه ممکن است از نظر مسافران قیمت بلیط هواپیما نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس کمی گران باشد اما در تعیین قیمت بلیط هواپیما باید رضایت شرکت های هواپیمایی نیز جلب شود.

 علیرغم اینکه صحبت هایی در مورد افزایش هزینه بلیط هواپیما داخلی در سال 1402 شده، تاکنون هیچ قانونی در این زمینه تصویب نشده و تا زمانی که ستاد تنظیم بازار اعلام نکند قیمت ها به روال قبل خواهد بود. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیا قیمت بلیط هواپیما داخلی در سال 1402 افزایش می یابد؟

با وجود تفاوت هایی که در قیمت بلیط هواپیما ارائه شده توسط ایرلاین های مختلف و در زمان های مختلف وجود دارد حداکثر قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی تقریبا 2 سال است که افزایش نیافته و این امر موجب نارضایتی شرکت های هواپیمایی شده تا جایی که برخی از آن ها به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت ها کردند که البته با متخلفان برخوردهایی صورت گرفت و قیمت ها به روال سابق برگشت.

 با توجه به افزایش هزینه ها و تحریم هایی که وجود دارد، هواپیمایی ها برای پرداخت هزینه های مربوط به پرسنل و ناوگان خود خواستار افزایش قیمت بلیط هواپیما در سال 1402 هستند. تاکنون هیچ قانونی برای گران تر شدن بلیط هواپیما داخلی در سال 1402 به تصویب نرسیده است اما با توجه به اظهارات افراد دخیل در این حوزه به نظر می رسد افزایش قیمت بلیط هواپیما داخلی در سال 1402 اتفاق خواهد افتاد.

قیمت بلیط هواپیما داخلی چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما توسط شرکت هواپیمایی کشوری، وزارت راه، ستاد تنظیم بازار و سایر سازمان های نظارتی تعیین و رصد می شود. این نهادها قیمت بلیط هواپیما را براساس عواملی مانند قیمت سوخت، سابقه ایرلاین، تعداد پرسنل، کیفیت خدمات ارائه شده و موارد دیگر تعیین می کنند. در مورد بلیط های سیستمی قیمت ها ثابت بوده و تغییر نمی کنند اما در مورد بلیط های چارتری قیمت بلیط هواپیما داخلی می تواند بسیار متفاوت باشد. این تفاوت قیمت ناشی از موارد بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

اولین مورد زمان سفر است، مسلما در زمان های پیک مسافرت قیمت های بلیط هواپیما داخلی نیز افزایش پیدا می کنند.

کلاس پروازی دومین موردی است که روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می گذارد، واضح است که در صورت دریافت خدمات بیشتر هزینه بیشتری از شما دریافت می شود. 3 کلاس پروازی متداول عبارتند از: فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی و پروازهای فرست کلاس گرانتر هستند.

میزان رقابت، هرچه در مسیر مورد نظر تعداد ایرلاین های بیشتری در حال فعالیت باشند قیمت ها منصفانه تر خواهد بود و هواپیمایی ها برای جلب رضایت مشتریان سعی می کنند به حداقل سود راضی باشند.

یکی از عوامل قطعی تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما داخلی، فاصله بین مبدا و مقصد است. مسلما با طولانی شدن مسافت هزینه ها افزایش یافته و به دنبال آن قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش می یابد.

خدمات ارائه شده مانند نوع غذا، محدودیت های بار، نو و یا قدیمی بودن ناوگان هوایی نیز بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر خواهند گذاشت.

چگونه یک بلیط هواپیما داخلی ارزان بخریم؟

با توجه به آنچه گفته شد قیمت بلیط هواپیما تابع موارد بسیاری است و به طور کلی نمی تواند از حداکثر تعیین شده توسط نهادهای مربوط و سازمان های نظارتی بیشتر شود اما راه ها و به اصطلاح فوت های کوزه گری برای خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان وجود دارد.

مهمترین مورد زمان سفر است، تاریخی را برای سفر خود انتخاب کنید که دیگران سفر نمی کنند. اگر تاریخ سفر شما انعطاف پذیر باشد می توانید قیمت بلیط در تاریخ های متفاوت را بررسی کنید. گاهی اگر یک روز سفر خود را جابجا کنید تاثیر زیادی بر روی قیمت بلیط هواپیما خواهد داشت.

به دنبال هواپیمایی های ارزان باشید، اگر کیفیت خدمات برای شما اهمیت چندانی ندارد می توانید در سایت های خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان به دنبال ایرلاین هایی باشید که نسبت به دیگر ایرلاین ها قیمت های پایین تری ارائه می دهند.

تراولا یک سامانه رزرواسیون آنلاین است، از طریق موتورهای جستجوی تراولا می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما داخلی را پیدا کنید. اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما داخلی ارزان هستید باید یک بلیط هواپیما چارتری را جستجو کنید. برخی سایت های فروش پوشش کاملی روی همه بلیط های چارتری ندارند و ممکن است برخی بلیط های خوش قیمت را از دست بدهید اما تراولا کلیه پروازهای چارتری و لحظه آخری را تا آخرین لحظات نزدیک به پرواز پوشش می دهد.

MAGTECH

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز